19 års väntan snart över. Värt det? Betan kan ge svar.

I våras möttes vi av beskedet att vikingadräparen Rune 2 skulle släppas i sommar, nitton långa år efter originalet. Så blev det inte, men nu har vi till slut fått ett konkret releasedatum i alla fall – den 12 november är det premiär.

Om du funderar på om detta actionäventyr är något för dig kan du ringa in nästa helg i kalendern. Den 20-22 september körs öppen betatestning av deathmatch- och team deathmatch-lägena. I väntan på det har du en ny trailer nedan att fördriva tiden med. Den redogör för hur du får välja en av de gamla asagudarna att alliera dig med.

Rune 2 släpps alltså den 12 november. Till pc, och exklusivt i Epic Store.

Jo, helt och hållet beroende på hur det fungerar så kan en utvecklare få mer betalt på Epic. Jag har i ett antal inlägg försökt förklara varför för dig men jag har tyvärr inte lyckats och jag tror tyvärr inte jag kommer att göra det framöver heller så... idag 18:11 Nja, jag tror att Epic faktiskt vill leverera kvalitet till sina kunder. Men jag tror också att Epic har jäkligt bråttom att få snurr på sin verksamhet. Har de inte igång sin butik medan Fortnite håller ihop skeppet så kommer de ganska snart att börja... 13/09 Vad bra att du fortsätter ignorera vad jag säger. Bevis på att informationsbubblor faktiskt existerar. Sen av de stegen jag lade upp är budgetplaneringen i särklass snabbaste. 13/09 Att inte Epic har ens grundläggande funktioner som en wordpress store har som grund säger väldigt mycket om deras vilja att leverera kvalité. Att blåsa upp en så enkel sak som en kundvagn till att de måste planera budget visar återigen hur lite du vet.... 13/09 Men nu är det så att det behöver inte fungera i längden. Det behöver endast fungera tillräckligt länge för att etablera dem stabilt på marknaden. Och antar att du inte är särskilt insatt i mjukvaru-utveckling, programmering eller webb-utveckling? 'amatö... 13/09 För en gång skull, använd ditt huvud. 1: Epic betalar en stor summa pengar oavsett hur försälningen går, utgivaren är glad och nöjd, om den inte säljer p.g.a. X antal olika anledningar så förlorar Epic pengar och inte utgivaren. 2: När Epic har reor så... 13/09 "verkligheten" är ingen källa. Sen ett spel med 2 miljoner spelare med månadskostnad och mikrotransaktioner är knappast exempel på ett dött spel. För det första, plattformen är inte produkten, spelen är, situationen är därmed genast olik från vad du säg... 13/09 Oavsett hur det fungerar får inte utvecklaren *mer* betalt på EGS, såvida de inte distribuerar själva. Vilket var det som diskuterades, att utvecklaren fick *mer* cash på EGS, vilket i många fall är helt osant. 13/09 Källa, ja du, verkligheten. Bra att du tar upp WOW som exempel, när folk har kollat aktiva armory profiler så har de mellan 1.4-2.0 miljoner spelare. Deras tid är över på retail, de hoppas nog ganska hårt på att Classic kommer slå stort. Källa på AST?... 13/09 Exakt, beroende på hur deras avtal ser ut. Och det finns dessutom spel som inte har utgivare på Epic Games Store. Rimlig gräns i att det inte är olagligt, särskilt omoraliskt och att det till största sannolikhet kommer fungera. Sen "svartmålar" de ingen... 13/09
Skicka en rättelse