För den som inte vill köpa spelgrisen i Google-säcken.

Google meddelade tidigare under året att man inte planerar några betatest för Stadia – deras kommande streaming-tjänst för spel. Personer som är osäkra på hur bra tjänsten är kan dock glädjas åt det faktum att man i det senaste avsnittet av StadiaCast avslöjade att man planerar att börja släppa demoversioner av olika spel en tid efter att tjänsten lanserats.

Det var John Justice – vice chef och produktchef för Stadia – som levererade den glädjande nyheten. Han betonade att dessa demos inte bara kommer ge existerande Stadia-kunder chansen att prova på spel, utan även låta icke-existerande kunder testa själva tjänsten. Han hade dock fler överraskningar på G, inklusive att tjänsten kommer stödja moddar (antagligen i begränsad utsträckning) och att man siktar på att möjliggöra delade sparfiler mellan plattformar.

Flera storspel kommer lanseras på tjänsten efter dess släpp i november, inklusive Cyberpunk 2077 och Football Manager 2020, och i det sistnämnda fallet hävdar man att Stadia-versionen kommer vara den "smidigaste".

Bra skrivit mannen i dina inlägg! Gillar inte heller GaaS, gamepass och streaming av spel. Dock så gillar jag DLC expansioner om de görs rätt som CD Project Red och The Witcher 3. Även UBIsofts Assassin's Creed titlar av de 2 senaste spelen hade bra DLC... 15/09 Saknar också tiden när man betalade för demos 15/09 Nej, "horse armor" var början till den framtid spel mer och mer gått mot, GAAS. Hade det inte varit för att man kan köpa spel digitalt hade vi inte fått spel helt utan DRM (ser ofta folk som tror att DRM är något nytt, det har existerat så länge jag har... 15/09 OnLive kom igång för nästan 10 år sedan och lades ner för nästan fem år sedan, det är inte så att det har skett några som helst framsteg under den tiden gällande hårdvara... Google är också något större än OnLive och har möjligheter att placera ut servr... 15/09 Glömmer aldrig känslan man köpte en PC Gamer tidning för typ 20 år sen och den var inplastad och där bakom plasten fanns en cd-skiva i ett kartongfodral med ”demos” på. Det va så coolt och värt varenda krona. Demos ftw! 15/09 Antagligen har dom inte visat den typen av spel för att det är lång väg kvar tills det är möjligt att få så låg latens 14/09 Jag vet hur routing funkar och jag har väldigt svårt att se hur streaming ska kunna funka för spel som är beroende av låga latenser. Varför har de inte visat upp ett enda spel som är beroende av sådan latenser? Ett spel som Super Meat Boy hade kunnat... 14/09 Så klart är det också hastighet, men det finns ganska många ms att hyvla av innan man kommer till begränsningen med ljusets hastighet. I övrigt verkar ju många vara helt okej med de 30 FPS som en konsol kör med i många spel. 60 FPS i stadia skulle i teo... 14/09 Mja, menar mer att det inte är ljusets hastighets som är begränsningen i det här, utan det är helt knutet till hur snabbt hård- och mjukvaran kan hantera all data som ska fram och tillbaka, både från server till klient men även alla gånger den behöver... 14/09 Haha.. precis. Man får börja fokusera på tillbehören istället... https://katvr.com/wp-content/uploads/2018/03/20180224.35-e1522734341670.png 14/09
Skicka en rättelse