Man satsar på hög kvalitet på allt från huvuduppdrag till sidouppdrag och "street stories".

CD Projekt Red har publicerat en intervju på sitt forum med Philipp Weber – koordinator för uppdragsdesign för Cyberpunk 2077. Han berättar hur han gick från att skapa moddar till The Witcher 2 till att bli erbjuden en tjänst på CD Projekt Red.

Angående processen med att skapa intressanta uppdrag säger han att man håller sig borta från mallar som "det här är ett 'fetch quest'" och "det här är ett 'escort quest'", för att istället låta uppdragen växa fram organiskt. Han betonar även att det inte direkt finns någon kvalitetsmässig skillnad mellan uppdrag i huvudstoryn och sidouppdrag – båda kan till exempel inkludera unika karaktärer och mellansekvenser, i syfte att göra varje del av spelet högkvalitativ.

Utöver huvuduppdrag och sidouppdrag kommer vi även ta oss an "street stories", som Philipp liknar vid Geralts monsterjakter. Jobben ifråga kan fås från "fixers" som Dexter DeShawn och resulterar i att V får "street cred". Vidare betonar han att man vill minimera antalet gånger vi som spelare ser "Game over" på skärmen (annat än när vi dör), eftersom man föredrar att föra storyn vidare i en annan riktning om vi lyckas klanta till det.

Hela intervjun går att läsa ovan, vilket rekommenderas varmt för den som är intresserad av denna del av spelutvecklingen.

Skicka en rättelse