Dessutom: se TGS-gameplay med engelska subbar.

Hideo Kojimas Death Stranding släpps inte förrän 8 november men har redan hunnit bli en vattendelare – det vill säga, om man nu ens förstår vad spelet går ut på. Lyckligtvis kan vi få en ännu klarade bild av Death Stranding tack vare de 49 gameplay-minuter från Tokyo Game Show som nu har fått engelska undertexter. Tack, IGN. Filmen med subbarna hittar du längst ner.

Hideo Kojima har annorstädes kommit fler löften (hot?) om sitt spel. För Gamereactor.eu förklarar han att spelet kommer göra dig förvirrad (no shit!) men att inledningen är väldigt långsam.

The story progresses slowly. Especially at the beginning. You will feel lost, but don't worry, you will naturally fit in. The system is explained.

På grund av detta långsamma upplägg och att du bit för bit inser vad du kan och inte kan göra menar Kojima att spelet kanske inte blir "riktigt roligt" förrän halvvägs igenom resan.

Maybe it gets really fun when you have completed 50 percent of the game. The player, like in shooters and other genres, go into the game with a known rule and you think you know what a game is about.

I didn’t want to have that feeling.

Väldigt intressant att folk reagerar på rubriken och inte innehållet i vad han säger. "The player, like in shooters and other genres, go into the game with a known rule and you think you know what a game is about. I didn’t want to have that feeling."... 20/09 Jag uppfattar det lite som att han vill förmedla att han inte vill skapa ett spel där spelaren redan kan uppfatta lite grann om vad och hur spelet kommer fungera, eller vad det handlar om, vilket jag tycker låter fantastiskt bra. Han vill helt enkelt... 20/09 Ha ha ja jag tycker att tidigare spel också har långdragna jobbiga bitar. Förväntar mig inte ett lättsmält spel men måste endå köpa det endå för jag älskar skuma sf produkter. Men blir inte förvånad om jag måste kämpa mig igenom spelet för att orka klar... 19/09 http://m.quickmeme.com/img/8e/8e072d8ea975b51a273d620d1e02f35f1fd5285c0aa4afa0eb5dc002f3fa5e31.jpg 19/09 https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/4/4c/Lost_in_Translation_poster.jpg Jag tror inte Kojima försökte säga att spelet är dåligt tills man kommer in 50%, utan att allt faller på plats 50% in, att första biten är mycket upptäckande av nya element... 19/09 Jag räcker fram en näve skit, här ät.... mmmh Om du äter tillräckligt mycket av min skit så tillslut blir det gott... 19/09 "Maybe it gets really fun when you have completed 50 percent of the game. " Han får väl jobba på sin försäjlningspitch, ärlig eller ej. 19/09 Nu sa han väl inte att spelet nödvändigtvis skulle vara tråkigt första halvan, bara för att andra halvan är roligare än första. Första halvan kanske bara är mindre rolig, men absolut inte tråkig? 19/09 Spela halvvägs, då kan man inte ge refund på det om man inte gillar det... om jag var tveksam innan så gjorde inte detta saken bättre. Men jag kan lugnt vänta till FZ har gett sin dom. 19/09 Tror snarare han menar att spelet i början handlar mer om story än spelande, något som Kojima ofta gjort förut. Metal Gear Solid kan ofta kännas mer som en film än ett spel, personligen gillar jag det, jag gillar mixen av intressant "gameplay" med intre... 19/09
Skicka en rättelse