Max Pears är inte representant för den internationella päronindustrin, utan bandesigner för Cyberpunk 2077, och nyligen gav han en intervju till Video Games Chronicles på Tokyo Game Show. I den förklarade han att multiplayer varit ett frågetecken så länge eftersom man varit tvungna att säkerställa att en eventuell implementering skulle passa in i spelvärlden och kännas rätt. Han betonade dock att fokus fortfarande ligger på att leverera ett bra singleplayer-spel.

Vidare talade han om utmaningen i att skapa områden i spelet eftersom det finns så många sätt att utveckla sin karaktär. Man måste till exempel undvika att spelare fastnar halvvägs in i en rutt för att de som t.ex. netrunners saknar styrkan som krävs för att komma förbi ett visst hinder. Pears påpekar dock att detta även är en av tjusningarna, eftersom olika spelare ser helt olika delar av spelet beroende på deras spelstil.

Man har även meddelat att man precis som med The Witcher 3 kommer släppa gratis DLC efter att spelet lanserats, och Pears sade att även om man redan nu har planer på vad det kan komma att inkludera, kommer man lyssna på spelarna för att höra vad de saknar och vill ha.