Om anpassning till olika karaktärstyper och varför bekräftelsen av multiplayer dröjt så länge.

Max Pears är inte representant för den internationella päronindustrin, utan bandesigner för Cyberpunk 2077, och nyligen gav han en intervju till Video Games Chronicles på Tokyo Game Show. I den förklarade han att multiplayer varit ett frågetecken så länge eftersom man varit tvungna att säkerställa att en eventuell implementering skulle passa in i spelvärlden och kännas rätt. Han betonade dock att fokus fortfarande ligger på att leverera ett bra singleplayer-spel.

Vidare talade han om utmaningen i att skapa områden i spelet eftersom det finns så många sätt att utveckla sin karaktär. Man måste till exempel undvika att spelare fastnar halvvägs in i en rutt för att de som t.ex. netrunners saknar styrkan som krävs för att komma förbi ett visst hinder. Pears påpekar dock att detta även är en av tjusningarna, eftersom olika spelare ser helt olika delar av spelet beroende på deras spelstil.

Man har även meddelat att man precis som med The Witcher 3 kommer släppa gratis DLC efter att spelet lanserats, och Pears sade att även om man redan nu har planer på vad det kan komma att inkludera, kommer man lyssna på spelarna för att höra vad de saknar och vill ha.

CDPR är dock inte buttholes, som Rockstar är ;) 22/09 Alltså, köp inget av deras saker som är till för multiplayer. Det är inte svårare än så. Det är nämligen vad som hände med GTA, att inte GTA5 skulle få en singleplayer expansion efter att dom gjort två st till GTA4 är skitkonstigt, men sedan var det den... 22/09 Ja detta blir svårt... Köpa Cyberpunk: De får mer pengar till MP Inte köpa Cyberpunk: De får inga pengar och det blir ingen MP men jag får inget spel 22/09 Så vi köper ett singleplayerspel som kanske kommer att ha multiplayer, och sedan köper vi inget så får vi singleplayer? 21/09 Multiplayer intresserar mig inte alls i Cyberpunk och efter RDR2 så är jag i det närmaste allergisk mot det i singleplayerspel. Inte för att MP'n nödvändigtvis behöver vara dålig, utan för att det tar fokus från singleplayer-content. Nu behöver det ju... 21/09 Ja och du får säkert rätt Jonny! Om ingen spelar deras MP eller köper all "cosmetics" dom kommer sälja så kommer dom helt klart att skita i den där saken, det finns en gyllene regel här, som jag just kom på, köp inget i multiplayer så får man singleplay... 21/09 Fair enough, men jag vill tro på CD Projekt som vår frälsare :) 21/09 Ah ok, aja, men det sa man nog om Rockstar med innan GTA5 =) 21/09 @Hipshot: Man har bekräftat innan att spelet endast kommer ha singleplayer när det släpps. Och jag tror inte vi behöver oroa oss över att de kommer överge singleplayer-delen bara för att multiplayer kommer in i bilden. CD Projekt är måna om sitt rykte... 21/09 "Man måste till exempel undvika att spelare fastnar halvvägs in i en rutt för att de som t.ex. netrunners saknar styrkan som krävs för att komma förbi ett visst hinder." Det är nackdelen med att ha massa olika sätt att spel, i slutändan så kommer alla... 21/09
Skicka en rättelse