"Jag ser inte varför vi inte skulle göra det."

Två mer eller mindre enorma expansioner, Hearts of Stone och Blood and Wine, samt en rad gratis-dlc med allt från uppdrag och rustningar till new game plus och fler Gwent-kort. Så såg livet ut för The Witcher 3 efter lanseringen och Cyberpunk 2077 kan gå ungefär samma väg.

John Mamais, bossen för CD Projekt Reds Krakowkontor, antyder att så blir fallet för Gamespot.

...a good model for us; it worked pretty well for The Witcher 3. I don't see why we wouldn't try to replicate that model with Cyberpunk. We're not talking about that yet, but it seems like that would be the smart way to go.

En skillnad jämfört med The Witcher 3:s postlanseringsplaner är däremot multiplayer-läge till Cyberpunk 2077. Däremot kommer man inte haka på den lika lukrativa som bespottade mikrotransaktionsmodellen. Mamais resonerar att om alla hatar den, varför då ha med den?

I think it's a bad idea to do microtransactions after you release a game. It seems like it's very profitable, though. It's probably a hard decision for the guy that runs the business to decide if we should do it or not. But if everyone hates it, why would we do something like that and lose the goodwill of our customers?

Cyberpunk 2077 släpps 16 april 2020. "Bara" 184 dagar kvar.

Skicka en rättelse