Patrice Désilets skapade ett (högt) monster.

Är du en inbiten open world-spelare är chansen (risken?) överväldigande att du bestigit torn eller liknande för att lätta på världskartans dimma och låsa upp nya pluppar. Dessa torn, så kallade "Ubisoft-torn", restes ursprungligen i Assassin's Creed-originalet från 2007.

De har varit dykt upp i många Ubi-titlar, så som Far Cry och andra Assassin's Creeds, men även andra har lånat mekaniken. Dying Light och Zelda: Breath of the Wild har båda torn att bestiga.

Patrice Désilets har sedan länge lämnat Ubisoft (aktuell med Ancestors: A Humankind Odyssey) men tornen han skapade i Assassin's Creed står stadiga i våra medvetanden. När Destructoid frågar honom om han ser sig sig för alltid stämplad som "Assassin's Creed-killen" skrattar han.

I dunno man! Honestly, I don't know. A little bit! If you're going to spend years on something I hope that happens. Breath of the Wild, wow! That was a game where you could do anything, once you finished the first half hour or so. Now, you're going to just climb towers and unfog the rest of the map. Sorry... it's my fault...

Jag har inte problem med att klättra i tornen, mitt problem ligger i att man ska göra det 65536 ggr per Ubisoft-spel Edit: Hade inte alls samma problem i BoTW då det inte alls var i samma skala hur många torn man måste besöka. 24/10 Faktiskt, sen kan det tyckas att det är lite väl många "radiomaster", men de passar faktiskt in i världen på ett vis. 22/10 Det blev lite mycket, men samtidigt oerhört smidigt iaf när man skulle ta sig från ö till ö och man slapp använda sig av Adrestia hela tiden, så det har ju ofta en snabbrese funktion. Kommer inte ihåg om dom första spelen hade snabbresor men med så stor... 22/10 Skall nog läsa igenom artikeln innan den publiceras. Finns meningar som är rent av fel i artikeln. 22/10 Tycker att tornen fungerade ypperligt i Breath of the Wild. Dels var flera av dem som små pussel, samt att klättringsmekaniken är så jäkla bra och stimulerande att det var kul att bestiga.. allt egentligen. Även tornen. 22/10 Det var möjligen lite småkul i AC och AC2, sen blev jag bara matt (Far Cry 3 blev nog droppen). Försöker numer undvika alla open world-spel med den här sortens mekanik. 22/10 Jag gillar torn för att låsa upp kartan. Jag gillar även när det blir ett litet pussel runt dem. Gillade inte hur Watchdogs hanterade "tornen" dock. 22/10 Det var trevligt i några av spelen när det var historiska landmärken, MEN HERRE MIN SKAPARE om man spelar till exempel AC: Syndicate. Det var en sån fruktansvärd grind att man inte ens kunde uppskatta spelet. Jag tycker de gör det bättre i Origins och... 22/10 Betyder att man inte kan strunta i vissa steg som spelar odesy nu på level 80 å har inte ens fortsatt till aten 21/10 Är ju dock inte riktigt likadant i senaste två AC. Där finns det höjder du kan klättra upp på och "ta" men det är ju bara för att få en teleport dit, vilket är väldigt bra! 21/10
Skicka en rättelse