RTX off – men de flesta är nog överens om att det ser fantastiskt ut ändå.

För några dagar sedan delade Nvidia entusiastiskt med sig av några nya 4K-skärmdumpar från den kommande PC-versionen av Red Dead Redemption 2. Sagda skärmdumpar hade en RTX-stämpel i hörnet, vilket fick vissa att tro att det rörde sig om en bekräftelse av att spelet kommer stödja ray tracing-effekter. Nvidia följde dock upp med ytterligare en tweet där man förtydligar att det endast rörde sig om lite marknadsföring för RTX 20-serien av grafikkort, och att Red Dead Redemption 2 inte kommer stödja ray tracing.

Men spel kan ju se bedårande vackra ut ändå, och så är i allra högsta grad fallet med RDR2. Eftersom det är PC det rör sig om kan vi nog även lita på att det kommer komma ut en del grafikmoddar från den hängivna communityn.

Synd att man la till en bit som tar mycket plats för grafikkortet som sen nästan inget spel har användning för 05/11 Ja men är det framtiden är är det hål i huvet att kalla det "skämt" :) Mer inställd på hur negativ inställning många har till allt "nytt" Visst det är inte idag värt att köpa ett 2080 kort för Raytracing enbart :D 04/11 Mja inte riktigt samma. Visst i Quake 2 och Minecraft blir det en rejäl skillnad, men inte alls lika märkbart i titlar som redan har massa rasterization. Ray-traceing är framtiden men än så länge klarar inte någon kort att leverer global ray-tracing i... 04/11 Den som säger att Raytracing är ett skämt låter precis som när 3dfx korten skulle komma och köra hardware accelerated grafik :O 04/11 Håller helt med dig att det är där RTX märks mest, särskilt på större ytor som just vatten. Ljus och skuggor ”fakeas” redan så bra så där är skillnaden rätt liten. 04/11 Tror det största för mig är antagligen reflektioner, särskilt på stora vattenytor. Jag kan inte låta bli att märka av det i nästan varenda spel jag spelar nuförtiden att det ser ganska skevt ut när inte vattnet reflekterar det som inte syns på skärmen,... 04/11 Aha, spännande! Då lär jag sitta klistrad framför Rockstar social club hela kvällen imorgon också :) 04/11 OK. Till PS4a låstes det upp prick midnatt vill jag minnas. Så det var inte samma tid för alla. Köpte man det i Nya Zeeland fick man spela tidigare. Jag lär hålla koll på datorn hela kvällen imorgon iaf. 04/11 Raytracing är framtiden, tror jag med. Det är definitivt inte skräp, och varje liten grafisk förbättring gör stor skillnad när de läggs samman. Många bäckar små, etc. Även fast varje liten bäck är ganska krävande idag. :) Fast bokstäverna RTX är inte... 03/11 Jag försöker googla fram info om detta men det verkar svårt att hitta av någon konstig anledning. Men jag hittade en intressant grej på Twitter. "Considering how GTA 5 for PC was released on April 13th at 7:00 PM EST, despite the official release being... 03/11
Skicka en rättelse