Lusten att ge fortsatt stark.

Lusten att investera i Star Citizen/Squadron 42 har ökat markant efter förra helgens Citizencon-event. Där visade Chris Roberts och gänget nyheter från sitt storslagna rymdäventyr, varpå pengarna ramlat in i rask takt. Man har nu passerat 250 miljoner dollar, strax under 2,4 miljarder kronor, i insamlade pengar.

Värt att notera är att 200-miljonersvallen passerades efter förra årets Citizencon. Man har alltså fått in en femtedel av den totala insamlade summan det senaste året.

Bara under Citizencon-veckan fick man in 7,9 miljoner dollar (75 miljoner kronor). Inte så illa för en insamlingskampanj som varit igång sedan 2012. Och det initiala målet var för övrigt 2 miljoner dollar, fast då gällde det ju ett spel med betydligt mindre ambitioner än det vi ser i dag: två fullstora spel med extra allt.

På årets mässa demonstrerades nyheter och justeringar i framförallt Star Citizen. Man visade skeppet Carrack (videon ovan), berättade om tekniken bakom (grafik, hur planeter renderas, att vädret växlar mellan olika planeter och hur spelaren måste anpassa sig efter det, fysik, en ny uppdragstyp, med mera. En sammanfattning med tillhörande videor har du här.

Star Citizen har inget releasedatum än. Först ska kampanjdelen Squadron 42, och där planerar man en beta under tredje kvartalet 2020.

Du kan testa Star Citizen gratis fram till den 5 december. Mer info om det här.

Så, de tog inte in $46 miljoner specifikt för marknadsföring? Du tror inte på det? idag 12:46 Kommer absolut skaffa detta spelet 'när det är klart'. Jag tror dom flesta som är intresserade av spelet förstår att detta spelet hela tiden kommer att expandera och alltid kommer vara under utveckling. Det som dock är ofattbart är att man fortfarande... igår 10:15 Det här spelet har ju varit aktuellt i media och på forum konstant sedan projektet startade och kommer säkerligen fortsatt ha kvar sitt stora mediautrymme tills det släpps, dessutom har de sina egna regelbundna sändningar. Alla som ingår i spelets målgr... igår 00:44 Fast det är vad de kommer att få göra, vilket är varför de tog in $46 miljoner genom att sälja delar av företaget. Pengar som är öronmärkta för marknadsföring, så nej, det kommer inte räcka med bara "word of mouth". Utöver det som kommer troligen även... 03/12 Jag vet inte hur andra tänker kring sånt men jag kan ju svara hur jag ser på det hela... :) Jag sponsrade spelprojektet i Kickstartern i november 2012 och fick då några olika skepp. För mig var det ren sponsring av spelet, helt enkelt för att jag tyckte... 03/12 Dom som slänger pengar i spelet köper skeppen för dom vill ha egna skepp. Många av dom större skeppen kommer kräva stora summor som organisationerna i spelet samlar ihop. Som i sin tur kommer ägas av organisationen. Varför ska dom sluta lägga till featu... 03/12 https://starcitizentracker.github.io/ 03/12 OK men om alla redan äger alla skepp, vad ska folk göra i spelet?? De har ju redan köpt allt för riktiga pengar... Fattar inte folk som bara köper på sig allt i stället för att försöka få det in-game. Jag kommer ihåg Privateer där man startade med ett... 03/12 Spelet lider ju allvarligt av dålig projektledning, visst är de transparanta och visst gör de massiva framsteg på alla möjliga teknikplan, men de måste kunna wrappa ihop saker och få till ett spel. Det börjar bli lite tröttsamt när de mest grundläggande... 03/12 Detta spelet blir aldrig klart, precis som wow där nya världar tillkommer hela tiden. Chris roberts har även sagt att han vill göra flera andra raser spelbara nån gång i framtiden men vi pratar ju år eller rentutav decennier innan en ny ras skulle vara... 02/12
Skicka en rättelse