Showen vill inkludera alla som tittar på hemmaplan.

På bara några år har The Game Awards seglat upp som ett betydande event för spelbranschen, lagom tills att den går i ide över jul. I och med årets livesändning, på den inte så charmiga tiden 02:30 för oss nordbor, kommer de tillsammans med Steam engagera tittarna på ett nytt sätt - över ett dussin spel kommer att bjuda på spelbara demos under 48 timmar.

Bland de mer namnkunniga ser vi Nightdive Studios remake på System Shock men också nytt från indielabels såsom Powerhoof, Devolver och Chucklefish. Några av spelen som ska ingå i satsningen är:

  • System Shock (Nightdive Studios)

  • Eastward (Pixpil/Chucklefish)

  • Spiritfarer (Thunder Lotus)

  • Moving Out (SMG Studio/Devm Games/Team17)

  • Röki (Polygon Treehouse/United Label)

  • Chicory (Greg Lobanov)

  • Wooden Nickel (Brain&Brain)

  • Haven (The Game Bakers)

  • Heavenly Bodies (2pt Interactive)

  • Acid Knife (Powerhoof)

  • The Drifter (Powerhoof)

  • CARRION (Phobia/Devolver)

  • SkateBIRD (Glass Bottom Games)

I pressmeddelandet förklarar Keighley tanken bakom den digitala spelfestivalen.

Now feels like the right time to take the next step with The Game Festival, a completely digital approach to the consumer event space. Let’s face it: Not everyone can attend a physical trade show or consumer event. The Game Festival is designed from the ground-up as an event without barriers, extending the benefits of a physical event to the global gaming community that watches The Game Awards.

Skicka en rättelse