Krabbor, kameravinklar och buggar som blev till features.

Precis som siat blev Death Stranding något av en vattendelare, där vissa älskar det och andra hatar det. Hursomhelst är det ett helt klart intressant spel som givetvis kommer med de långa och välregisserade mellansekvenser som Hideo Kojima gjort sig (ö)känd för.

Är du intresserad av hur Kojima tänkte i regin av spelet kan du med fördel spana in videon ovan, där han tillsammans med art director Yoji Shinkawa går igenom en av de inledande scenerna i spelet (som även visats som en trailer).

Det kommer bland annat fram att man hade problem med att få till verklighetstrogna krabbor, vilket ledde till att man skaffade en riktigt krabba som sedan filmades. Alla krabbor vi ser i spelet är alltså baserade på denna krabba, som belönades med en värdig begravning för sitt bidrag till konsten.

Ett annat intressant faktum som Kojima avslöjar är att han inte klarar av för läskiga spel, vilket är anledningen till att han inte kunde testa P.T. ordentligt, trots att andra utvecklare försäkrade att "det inte var så läskigt".

Skicka en rättelse