Bilderna bjuder på Mellanöstern-vibbar.

Gänget bakom battle royale-jätten Playerunknown's Battlegrounds har delat med sig av två skärmdumpar på Twitter där de också skriver kryptiskt: "Swift and silent. Ever so deadly."

Tisslet och tasslet kring en femte karta har pågått i flera månader (via Gurugamer) och Rapide sägs vara mindre än minstingen Sanhok. PlayerIGN påstår att kartan är 2 x 2 kilometer stor (Sanhok är 4 x 4) och att miljöerna kommer vara förstörbara och ha "blackzones".

Dessa påståenden ska tas för vad de är: rykten. Sant är däremot att PUBG-teamet delat med sig av de här två bilderna, och sedan får vi se hur pass förstörbara (eller ej) miljöerna som visas är.

Skicka en rättelse
Jag förstår vad du menar, om de släpper kartan i beta eller liknande så visst... men att spelet skulle ha sån skillnad på gameplay från karta till karta i live versionen blir ju bara konstigt. De säger ju att spelet ska vara en e-sport, en sån grej går... 15/01 Vaulting var ju bara tillgängligt på Miramar förr innan de la in det på Erangel. 15/01 Var ligger logiken i detta? Om förstörbara strukturer mottas dåligt av spelarbasen så har de ju kastat bort massvis med resurser på att göra om alla kartor. Visst har PUBG gjort en del tveksamma väl under åren men de är ju inte totala idioter. 15/01 Ska bli skoj att testa. Hoppar fortfarande in då och då och kör en match 15/01 Håller med! Antingen lägger de in det på alla eller ingen. Hade varit en annan sak om det bara fanns typ raketgevär på den nya kartan som man kan spränga väggar med osv. Men om bilar och vanliga vapen kan ta sönder väggar och murar på ny kartan och inte... 15/01 Bara jag som tycker det hade varit hur skumt som helst om endast en karta av fem hade förstörbara strukturer? Känns som en grej som borde implementeras på alla kartor, eller ingen. 14/01 Uppdatera gärna artikeln med denna :) https://twitter.com/PUBG/status/1217144576303140865 14/01 Var det längesen du spelade det? Ser hur bra ut som helst nuförtiden imo. 14/01 Hoppas banorna ser lite finare ut också, tyckte alltid miljöerna kändes lite hafsigt gjorda. Inte riktigt nån ursäkt till det längre efter all dom miljoner som dragits in. 14/01 Förstörelsen från Red Faction : Guerilla vore ju underbart i alla FPS spel (singleplayer och multiplayer) men kan tänka mig att det kan bli väldigt krävande för konsol/dator, iallafall i online spel. 14/01