Alltså ungefär samtidigt som när en småbarnsförälder hunnit ta sig igenom tutorial-uppdragen.

I samband med gårdagens besked om att Cyberpunk 2077 flyttas till september höll CD Projekt en telefonkonferens där utvalda journalister fick ställa frågor om förseningen. Bland annat frågade en om hur detta påverkar släppet av spelets multiplayer som vi sedan innan visste skulle komma efter release.

So, given the expected release of Cyberpunk 2077 in September and the
series of events which we expect to occur after that date, 2021 appears unlikely as the release date for Cyberpunk Multiplayer.

De fick även frågan om huruvida det är fundamentala gameplay-mekaniker de inte är nöjda med men där försäkrar CD Projekt att det handlar om finputs och polering av ett annars komplett spel. De är heller inte oroliga för att det kommer vara mer konkurrens från andra stortitlar i september.

Ett septembersläpp innebär också att Cyberpunk 2077 lanseras bara några få månader innan releasen av såväl Xbox Seriex X och Playstation 5 men i nuläget är bara pc, Xbox One och Playstation 4 (samt Stadia) bekräftade plattformar.

We are, of course, looking at the next generation of consoles, we have a lot of information on what’s going on with those platforms, but we – frankly speaking – have nothing to share here and now in relation to that.

Trots att man adderar fem månader på utvecklingen erkänner CD Projekt att de inte kan utesluta crunch, det vill säga mer eller mindre obligatorisk övertid, för att spelet ska nå det nya målet. The Witcher 3 försenades två gånger, först från en höstrelease till april och sedan ytterligare en månad för att slutligen släppas i maj 2015.

Skicka en rättelse
Vet du varför dom flyttade releasen från 2014 eller tror du verkligen dom blivit försenade med 6 år för samma spel som dom planerade 2012? Bara en tanke. 19/01 Alltså exakt samma sak som CIG sagt de senaste 6åren... 2014 var deras mål att SQ42 skulle släppas Hösten 2014 och det gick det som vi vet sådär bra med. Varför lyssnar du på och försvarar någon som misslyckats hålla sina löften och deadlines 6år i rad... 19/01 Sq42 första del kommer i år, troligen runt oktober då crytek flyttat fram sin stämning emot cloud imperium eftersom (som jag fattade det) det var meningslöst att ha en stämning innan sq42 hade släppts. Givetvis är inte det hugget i sten men det är ju... 17/01 Jag vet precis hur det är, sorgligt... 17/01 Samma här, tog många månader att plöja igenom RDR2 och då valde jag att hoppa alla challenges för att ha en chans att klara storyn 😛. Ser fram emot att kunna sitta hela dagen om jag vill om ett decennium eller så. 17/01 Star Citizens singleplayer (Squadron 42) kommer väl ungefär omkring 2022, deras mmo lär dröja bra många år ytterligare. 17/01 Skönt! Nu hinner man fixa backloggen 17/01 "Alltså ungefär samtidigt som när en småbarnsförälder hunnit ta sig igenom tutorial-uppdragen" Haha, exakt såhär kommer det vara för mig. 17/01 Vill bara skjuta mig själv.. 17/01 det är bara bra att dom fokuserar på den riktiga upplevelsen före multiplayer, så att det blir korrekt. svider ju med extra månader men det var inget oväntat. fast förväntningarna är nu Ännu högre istället. mindre än 9/10 så blir jag mkt ledsen 17/01