Hur bra kommer skräckklassikern att göra sig i modern tappning?

I januari passade utvecklaren av System Shock-remaken, Nightdive Studios, på att dra igång en stream för att visa hur långt projektet kommit och hur spelet ser ut idag. Och det var en ganska matig titt vi fick – i nästan 90 minuter slogs man med robotar och mutanter i neondränkta korridorer samtidigt som några av utvecklarna kommenterade de olika framsteg man gjort.

Orosmoln finns dock fortfarande bland fansen, inklusive fiender som inte reagerar när de tar skada, brist på feedback när man själv tar skada samt att man inte kan kapa lemmar hos fienderna. Nightdive-VD:n Stephen Kick försäkrar dock i kommentarerna till videon att massor av blod och flygande lemmar kommer läggas till innan släpp.

På det stora hela verkar de vara originalspelet troget, vilket säkerligen kommer gå hem hos gamla gamer-rävar som bara vill återuppleva spelet med modern grafik. Frågan är dock hur bra bandesign anno 1994 kommer gå hem hos spelare som vant sig vid en mer "verklighetsförankrad" layout i spel.

Skicka en rättelse