Tuxedo Labs har verkligen lyckats skapa en intressant spelmotor.

Svenska Dennis Gustafsson fortsätter att blända oss med sin spektakulära och voxelbaserade fysik, som låter oss förstöra i princip allt i spelvärlden på ett realistiskt sätt. Det första spelet att använda hans teknik går under det passande namnet Teardown, och under den senaste månaden har han visat upp lite nytt videomaterial, dessvärre på Twitter snarare än Youtube.

Fler videor finns på Dennis Twitter.

Hursomhelst får vi bland annat en titt på några av de totalt 24 fordonen i spelet, som till exempel inkluderar en gaffeltruck, en lastbil och en stadsjeep. Spelet går ut på att samla in flera olika föremål från en bana, vilket görs genom att man först demolerar allt som står i ens väg för att på så sätt skapa en hinderbana man kan springa på max en minut. Detta är dock bara en av flera typer av uppdrag vi kommer få ge oss i kast med i det färdiga spelet.

Vi har ännu inget släppdatum för spelet, men Dennis planerar att släppa det i någon form i Early Access under den första halvan av 2020 till PC.

Skicka en rättelse
Testade detta spel under Dreamhack, presterar otroligt bra. Detta spel kan bli riktigt stort 🚀 12/02 Det är prestandakrävande. Det här är ju precis annars det du söker. Det ser kanske "kantigt" ut men det är vad som funkar i dagens läge. Får hoppas på nån mod till detta spel eller att nån gör FPS i samma/liknande motor :) 10/02 Jag har följt honom på twitter ett tag och dreglat över hans videos haha. Visste dock inte vad det skulle bli av det. Antog och hoppades på att hans arbete skulle användas i ett spel. Tyckte han kunde släppa det som det var och bara låta mig gå runt och... 10/02 Håller med. Är besviken över att vi ännu inte har ett underhållande OCH realiatisk fps-spel där man kan skjuta sönder hus så de faller ner på fienden (dvs alla hus inte bara någea få utvalda), sprängs upp marken för att skapa hål för fordon att fastna... 10/02 är det bara jag som tycker man borde ha betydligt mer imponerande fysik i nutid? 10/02 Även solen har fläckar... 10/02 Fortfarande sur på mig själv att jag missade att testa detta på Dreamhack Winter... 10/02 Tycker att det ser grymt kul ut och tror att det kommer bli en stor hit bland barn och ungdomar. 09/02 Lite halvt off-topic, men vill rekommendera er som gillar voxel/pixel-art att kika på MagicaVoxel, en open source voxelredigerare (de flesta modellerna till det här spelet är gjorda i det som jag har förstått). https://ephtracy.github.io/ Riktigt kul... 09/02 Lite typiskt när man skapat världens bästa spelmotor så faller det på spelkänsla. Precis samma sak som jag känner med killen som gjort H3VR. Han har byggt upp en ordentlig sandlåda för att hantera vapen men faller platt i hur tråkiga spelidéer han har.... 09/02