Speldesignern Hugo Martin ger dig en inblick i metaspelet när två demoner tar sig an en Doom Slayer.

Doom Eternal kommer såklart att bjuda på en matig singleplayerkampanj med tusentals demoner att slakta men likt 2016 års spel kommer det även finnas ett multiplayerläge. Då fokuserade man mycket på att låta spelarna bygga sina egna arenor men denna gång är upplevelsen mer skräddarsydd av Id själva. Asymmetri är ledordet när två två demoner tar sig an en doom slayer, och alla är styrda av spelarna.

IGN hade nyligen möjlighet att testa och i efterhand diskuterar de matchen med speldesignern Hugo Martin. I denna komposition ser vi en Mancubus och en Revenant, där den förstnämnda är en självklar tank medan den andra handlar väldigt mycket om rörelse och precision. Till sin hjälp har de också möjlighet att spawna in smådemoner men det gäller att göra det taktiskt, Doom Eternals utbyggda resurssystem gör att dessa också ger en möjlighet för doom slayern att bunka hälsa, ammo och armor.

Skicka en rättelse