Men de kommer garanterat vara precis lika ostiga som vi minns dem.

Att Westwood-rävarna på Petroglyph jobbar på remasters av Command & Conquer samt Red Alert tillsammans med Eletronic Arts har nog inte undgått någon som älskar dessa RTS-klassiker. Många har dock undrat hur man tänkt göra med de gamla tok-komprimerade live action-sekvenserna med Tanya & Co, eftersom de inte åldrats särskilt väl.

Jim Vesella från EA förklarar i videon ovan att man hade förhoppningar om att hitta de okomprimerade originalinspelningarna i en veritabel skattkista av gamla kassettband som sparats på ett av EA:s kontor. Hans skattjakt fick dock ett snöpligt slut när det visade sig att så inte var fallet.

Lösningen stavas istället artificiell intelligens, som använts för att putsa och skala upp de gamla videorna, såväl som att lägga till extra bildrutor för att få bättre flyt. Resultatet ser faktiskt ganska bra ut, även om det dras med den "målade" eller utsmetade effekt som AI-uppskalning ofta resulterar i. Spana in jämförelsen ovan (11:15).

Skicka en rättelse
Jo jag förstod vad du menade - men jag tyckte det var ett bra tillfälle att promota en av världens bästa podcasts (ge den en chans, den är fantastisk). 08/03 Har följt honom en drös år (dock är jag ingen fan av podcasts), hade ett par mailkonversationer med honom ett tag efter Red Alert 2 (var med och gjorde en mod, där jag frågade honom om rätten att baka in en låt från ett av hans album - vill minnas att... 08/03 https://open.spotify.com/episode/1qYg8tXqJwjrA9L2fnZck7?si=IL9LkbHhTLSEHYewFBvDLg enjoy! :) 08/03 blir helt varm i hjärtat när man ser vilken passion dem lägger på det här :) 07/03 Kan ju vara så att det har sparats och sen tappats bort på vägen någonstans där emellan när EA köpta upp Westwood. Jag tror nog de har frågat runt i de kanaler de kan innan de bestämde sig för att köra den här lösningen. När Anderson skulle leta upp ori... 07/03 Den som ändå fick hänga med Joe Kucan och Frank Klepacki när de höll på och producerade... :) 07/03 Om ni vill veta lite rolig bakgrundsinformation om filmsekvenserna i C&C så lyssna på Retrohour (podcast) Mycket underhållande när de pratar om hur företaget hyrde in en lokal teatergrupp! 07/03 Grejen med C64-spel är att även källmaterialet inte kräver särskilt mycket lagringskapacitet, relativt. Det absolut största problemet är spel med FMV, där det dröjde rätt många år innan det blev rimligt att digitalt lagra källmaterial i ursprungskvalite... 07/03 Tror inte den blir allt för saftig med tanke på att CnC1 och RA1 är freeware numera. 07/03 Hoppas på en inte-så-saftig prislapp för dem. Blir köp om det är så. 07/03