Vi hoppas att detta ger Valve självförtroende att fortsätta storyn i Half-Life.

I samband med släppet av Half-Life: Alyx igår publicerades också de första recensionerna av de som fått tag i tidig kod och de inledande betygen är svinhöga. Snittet på på Metacritic och Opencritic är i skrivande stund 92 respektive 91 av 100, baserat på cirka 25 recensioner. De flesta tycks vara överrens om att detta sätter en ny ribba för VR-spel, både upplevelse- och utseendemässigt.

Även de initiala intrycken bland er medlemmar är överväldigande positiva. @Sebrock skriver att det har "fantastisk grafik" men vill samtidigt så ett slag för Walking Dead: Saints & Sinners som också ska ha en riktig stark inledning. Vidare skriver @ebackman2 att de högupplösta texturerna saknar motsvarighet i VR-spel och @bronie summerar med orden "det mest tekniskt avancerade VR-spelet hittils" men har samtidigt några saker som skaver, däribland buggar och att det är linjärt.

Skicka en rättelse
folk är nog mer glada att ett half life spel har släppts än att det är i VR. ja själv ser inte förtjusningen med VR. visst de kan väl va kul o vara "inne" i en spelvärld men för mig så slås det i bitar så fort man ska börja använda kontrollerna. för det... 25/03 Det blir bättre ;) 24/03 Jag har aldrig varit såhär sugen på VR. Varför finns inte Oculus rift S i lager ... :( känns som en "lagom" peng för ett hyffsat headset. 24/03 Jag har aldrig fattat varför linjär story i spel alltid tas fram som något negativt? Personligen har jag aldrig varit särskild imponerad över nuvarande "icke-linjära" spel. De spelardrivna valen är bara tomma skal som sällan ens gör någon skillnad ändå.... 24/03 Får hoppas att det blir ändring på det och att det kommer experimenteras mycket i och med att Valve nu släpper verktyg för VR. Alyx är inte bara till för att pusha hårdvara, utan också till hör att pusha user generated content som HL 1 och 2 när dom slä... 24/03 Spelade i kanske 2 timmar igår kväll, närvarokänslan är fantastisk. Känslan när en strider kliver omkring över skallen på är rätt mäktig. Skönt att spela något med Vive:n som verkligen känns AAA. "Äntligen" passar bra på flera plan här :) 24/03 Kan känna att man bör vara extra noggrann med källkritik i ett sådant här fall som konsument, då detta spel är i en så speciell situation - dels nostalgiskt men också att det mer eller mindre är vedertaget att det ska sälja VR som varit en minst sagt... 24/03 Dels en vanesak och dels kanske lite ändring av komfortinställningar som behövs. ;-) Jag körde tre timmar igår med smooth locomotion och enda anledningen till att jag slutade var att min Rift CV1 trycker mot pannan en del vilket blir obekvämt. 24/03 Jag älskar det. Spelar det på sambons VR. Körde 2,5 timmar i sträck och jag som är VR-ovan drabbades då av lite yrsel och huvudvärk. :P Nog en vanesak. Och man bör inte spela så långa sessioner åt gången. 24/03 "Sounds like It's Wonka fans only" 24/03