Mer Halo Infinite, eller får vi se något nytt?

Microsoft och Xbox har redan berättat att Xbox Series X inte kommer att få några next gen-exklusiva förstapartstitlar, åtminstone under de första åren. Anledningen är att de vill att de som går in i i Xbox “ekosystem” innan Series X-releasen, ska känna att de gjort ”en bra investering”.
Microsoft Studios Matt Booty i januari i år:

”I takt med att vårt innehåll släpps under det kommande året, två åren, kommer alla våra spel, precis som på PC, kunna spelas över hela uppställningen maskiner.”

Det hindrar förstår inte att bolaget visar upp nya titlar och hur spel kommer att rulla på Series X. Phil Spencer ger nu de som länge väntat på mer av kommande titlar, lite förhoppningar.

Inget om vad som ska visas alltså, men ett “not much of a wait” är alltid något. Rykten cirkulerar att både Playstation oxh Xbox kommer att avslöja mer om komsoler och spel redan under maj. Att fler av Xbox Studios alla utvecklare jobbar på outannonserade titlar vet vi, och vi vill såklart se mer av både Ninja Theorys Senua's Saga: Hellblade II och Halo Infinite. Rares nya ip Everwild ser också extra intressant ut.

Snart maj, vi får hoppas att man släpper ut katten ur hatten då.

Skicka en rättelse
Är övertygad om att det kommer ett nytt Fable. Skulle gärna se ett nytt Forza Horizon också, men kanske för nära inpå fyran? 27/04 Om det är en tröst för någon tycker jag Microsoft exklusiva titlar är typ lika fantasifulla och innovativa som Sonys exklusiva titlar. Lite som att diskutera vilken Starwars prequel som är bäst utav Phantom Menace och Attack of the Clones... https://you... 27/04 Du har delvis en poäng. Men samtidigt har ju Microsoftägda Rare fått tämligen fria händer sedan Kinect försvann. De har skapat Sea of Thieves, som ju verkligen är något rätt unikt, och arbetar nu med nya Everwild, som vi inte vet så mycket om än. Min... 27/04 Ah, då förstår jag. :) 26/04 Vad är det som är så märkligt'? Du jämför med saker som att Sony släpper Last of Us 2 och troligen jobbar med Horizon 2. Hade dessa studior tillhört MS hade de troligen inte haft chansen att skapa Last of Us eller Horizon utan tvingats fortsätta med sin... 26/04 Det kräver inte speciellt mycket kreativitet för att skapa något som är så uppskattat som Forza? Tycker att du tänker fel och kraftigt underskattar hur utveckling går till. 25/04 Ett av de märkligaste inlägg jag har läst. 25/04 Ett av de stora problemen för MS är att de flesta av deras stora studior aldrig har skapat en egen IP. 343 har bara jobbat med Halo. Coalition har bara jobbat med Gears. Turn 10 har förvisso skapat Forza men det är ju bara ett svar på Gran Turismo och... 25/04 Mike Ybara, han som slutade för flera månader sedan och började på Blizzard, sa då när han slutade på Xbox att Xbox gänget nu (under tiden han jobbade där) och då, Mattrick eran, hade lika stor budget. 2015 var det senaste nya AAA-spel ipt Microsoft/Xbo... 24/04 Gillar att MS har kniven mot strupen. Nu får vi se vad ett av världens starkaste bolag någonsin är kapabla till att göra för att hålla sig relevanta trots motvind. Pengar kommer de att spendera, driva utvecklingen framåt likaså. Bra för oss konsumenter... 24/04