Mechs, virtual reality och multiplayer – vad kan komma härnäst?

Hello Games, utvecklaren bakom No Man's Sky, har verkligen visat var skåpet ska stå i vakan av den skamfilade releasen av spelet, och det är bara att konstatera att det är ett helt annat spel idag. Uppdateringar som Foundation, Atlas Rises och Beyond har lagt till massor av innehåll, inklusive nya fordon, förmågan att bygga baser och stöd för virtual reality, men Hello Games verkar inte vara nöjda än.

I ett nytt blogginlägg på den officiella webbplatsen säger man nämligen att arbetet med spelet kommer fortsätta under resten av året och att man har stora planer.

Under de senaste fem månaderna har vi släppt fyra innehållsrika innehållsuppdateringar – Synthesis, ByteBeat, the Living Ship och Exo Mech – och är så nöjda över vad alla dessa har tillfört till spelets vision. Utöver dessa innehållsuppdateringar arbetar vi på några fler ambitiösa tillägg till spelet, och har så mycket planerat för 2020 som vi är upprymda över.

Helt klart spännande med tanke på allt material de redan lagt till, men vad hade ni som spelare helst sett i kommande uppdateringar?

Skicka en rättelse
Jo men det rimmar på så vis att tiden mellan alla problem och buggar är kul. Jag tyckte att det gick att förbise alla buggarna till en början. Men när buggarna börjar likna ett jenga-torn så faller tålamodet tillslut. Spelet och spelidén i sig är inte... 26/04 Förstår inte riktigt hur "jäkligt kul" rimmar med "katastrofal upplevelse". För mig är en katastrofal upplevelse ett spel som inte startar eller är så dåligt att jag avinstallerar direkt. 26/04 Håller med till fullo på denna post. Min inställning till om ett spel är värt pengarna eller ej är enkelt räknat 1 dollar per timme. Om ett spel kostar 30 dollar så är spelet värt pengarna efter 30 timmar osv. Men alla har väl sin egna referens hur lång... 26/04 jag är en av dom som hypade spelet till skyarna från början. jag tycker dom gjort rätt för sig. men jag kan inte undra om dom inte släppte det så tidigt bara för att få ut det. dom visste dom bara hade skit men hoppades dom skulle kunna bygga ut det gen... 26/04 Jag är verkligen ingen NMS proffs. Jag spelade det aldrig vid release utan köpte det nu för inte så länge sedan och jag har haft super roligt i det även om jag bara spelat kanske 50 timmar. Då har jag spelat själv, kan tänka mig att det är ännu roligare... 26/04 Tråkig inställning? Jag menade det helt och hållet positivt. Det var så många som var besvikna på spelet när det släpptes men Hello Games har ju levererat gång på gång sen dess. Själv har jag svårt att komma in i spelet igen, och då har jag verkligen... 26/04 Fick spelet av en kompis och vi va 5 pers som spelade typ ihop. ville verkligen gilla det. Försökte så gott jag kunde plus att jag va sjukskriven ock kunde ändå inte göra så mycket om dagarna. Men om jag skulle sätta betyg så skulle det få 2/5. 26/04 Tycker storyn om hur de släppte ett ofärdigt spel och gav sig fan på att fixa det är riktigt fin. Stöttar NMS och teamet till varje pris! 26/04 Min upplevelse har varit katastrof än så länge. Köpte spelet i vintras så spelet har haft lång tid på sig att mogna och buggfixxa. Tyckte spelet var jäkligt kul, precis sånna saker att göra som jag gillar. Lite dåligt med förklaringar över hur saker fun... 25/04 jag har haft oändligt mycket kul med NMS och försvarat det i otaliga redditbråk när det var som mest hatat. med det sagt är jag ingen kultmedlem som inte är kapabel att se de negativa aspekterna med spelet. jag har en hel del att klaga på, trots att jag... 25/04