Många blev besvikna på mängden faktisk gameplay i gårdagens Inside Xbox.

Inför gårdagens Inside Xbox var förväntningarna höga, det hade lovats gameplay från Xbox Series X, den första från next-gen och över 400 personer bänkade sig under vår uppesittarkväll. Det gick dock inte att förneka att det uppstod en viss besvikelse där sekunderna gameplay var lätträknade och det är något Aaron Greenberg på Xbox tar till sig.

Som du kan se i tweeten han citerar stod det uttryckligen "first look" på gameplay, samt trailers och sneak peaks i förhandsinformationen från Microsoft medan Ubisoft uttryckte sig så här:

We will be happy to reveal our first Assassin’s Creed Valhalla gameplay trailer during the First Look Xbox Series X Gameplay on Inside Xbox. Stay tuned!

Att kommunikation kan vara så knepigt ibland!

Skicka en rättelse
Såg inte hela så jag tror på ditt ord. Nej precis, ingen HUD eller något alls åt det hållet. 11/05 Jag förklarade bara hur de tänkte, inte hur det egentligen är. 10/05 Det är väl det som är problemet, vi fick inte alls se vad Series X faktiskt går för? Det vi fick se är generella förädlingar som hela branschen går igenom, oberoende av plattform. 09/05 Alltså, AC: Valhalla är det enda som jag själv vart besviken över så absolut, det kunde alla gjort bättre. MS kunde ha klargjort att det bara var en liten snutt av Valhalla, och Ubisoft kunde producerat något ordentligt att visa upp. Själva eventet i... 09/05 Det är klart Ubisoft bestämmer vad dom skickar för att visas, men det jag menar är att det är MS/Xbox PR-folk som hypade upp saker helt fel. Därav, är det Xbox/MS fel att folk blev hypade och blev besvikna. Ashraf Ismail hade t.o.m Tweetat att det inte... 09/05 Assassin's Creed: Valhalla är väl i synnerhet en Ubisoft-angelägenhet? Eller tror du att MS bestämmer vad Ubisoft ska/kan visa upp? Hade Ubisoft haft en 20 minuter gameplaydemo så hade nog MS gladeligen visat upp det. MS skulle ha tonat ned hypen runt... 09/05 "Bright Memory is a lightning-fast fusion of the FPS and action genres, created by one-man development studio FYQD using Unreal Engine. Combine a wide variety of skills and abilities to unleash dazzling combo attacks." Spelet utvecklas av en person, men... 09/05 Jag blev inte besviken. Jag tyckte bara att det var ganska coolt att äntligen fick vi se vad Xbox Series X kommer att prestera. Och detta är Gen 1 spel. Kommer bara bli bättre och bättre. Bright Memory Infinite, som garanterat INTE utvecklas av EN enda... 09/05 Är det verkligen Ubisoft bollen ligger hos? Det är väl snarare PR-folket för Xbox/MS som gjorde ett snedsteg här, kan jag tycka. Nu är jag inte sådär jätteupprörd, men ja, 09/05 Tycker att det är oroväckande att MS tappar bollen här. De har fortfarande inte lärt sig vad gamers vill ha, trots alla år av snedsteg. Återigen tomma ord och mer eller mindre inget av det som utlovades. Dags för skärpning om de vill få förtroende nästa... 08/05