Tionde gången gillt för Xaviants försök att slå sig in på battle royale-marknaden?

The Culling lyfte aldrig riktigt, vilket inte var konstigt med tanke på att det var ett förhållandevis litet battle royale-projekt jämte giganter som PUBG och Fortnite. Trots att det fanns en skara gamers som gillade konceptet så bestämde man sig några månader efter releasen att överge det, varpå man i ett något egendomligt beslut började utveckla The Culling 2, som gjorde sig av med allt som de få fansen gillat med originalet.

Inte helt oväntat gick det återigen åt pipsvängen – se "The Culling 2 har två aktiva spelare efter ett dygn" – och därefter följde ett flertal misslyckade återlanseringar av originalet som The Culling: Origins. Men skam den som ger sig, för nu är det dags att försöka igen på Xbox One, och denna gång har man valt en affärsmodell som heter duga.

Spelet ska endast kosta runt 60 kronor, men det berättigar en endast att spela en match om dagen. Vill man spela mer än så blir det till att ta fram plånboken för att köpa "tokens", alternativt vecko- eller månadsbiljetter som man kan spela ett obegränsat antal omgångar med. Nylanseringen skedde för några dagar sedan, men ännu har vi inte mottagit några rapporter om att Xbox-serverna går på knäna på grund av en anstormning av spelare.

Skicka en rättelse