Bioware erkänner att utmaningarna är svåra.

Efter medelmåttiga betyg och mycket kritik avslöjade Bioware i februari, strax innan ettårsdagen, att de skulle återuppfinna Anthem på nytt. I Anthem 2.0 ska vi få "tydliga mål, motiverande utmaningar och progression med meningsfulla belöningar". Väntan kommer dock att bli lång.

När man gör så stora ingrepp i ett spel inser de flesta av oss att det nog tar en stund. I Bioware-bloggen bekräftar Christian Dailey, studio director detta. Teamets arbete är i sin linda och man har börjat "validera designhypoteser". Man är i det så kallade inkubationsstadiet, förklarar Dailey.

Essentially means we are going back and experimenting/prototyping to improve on the areas where we believe we fell short, and to leverage everything that you love currently about Anthem.

Sudda ut svagheter, trimma styrkorna, kort sagt. Huruvida Bioware lyckas eller ej får vi inte facit på imorgon. Dailey erkänner utan omsvep att det finns tuffa utmaningar att tackla, och att "det här kommer bli en längre process". Han lovar att teamet kommer vara öppna med sitt arbete.

Rådande världsläge gör förstås sitt till med att försvåra arbetet.

Skicka en rättelse
Nej, det var dött innan det ens lanserades. Tydligen så bryr sig inte ens EA om det, även fast att dom fortfarande vägrar att erkänna en förlust, då det är ett väldigt litet team som fortfarande utvecklar spelet. Det förklarar också varför det kommer... 20/05 Jag ser framemot vad de 30 personerna som jobbar med det får fram. Mer innehåll hade ju inte skadat. 19/05 Grafiken gör inte spelet, det kan nog alla skriva under med tanke på originalreleasen. Men med samma logik så bör det inte vara ett större problem att de återanvänder grafik, ljud, story osv från första releasen till en ny release där fokus lagts på att... 19/05 Senast jag spelade Jedi Academy var det på svåraste med realistic lightsaber combat påslaget. Minst sagt en utmaning när man slogs mot flera sith samtidigt, men fan så snyggt det såg ut när man lyckades bra. Bossarna förstördes, men resten av spelet ble... 19/05 Lol wat nej. Tycker om något Fallen order har mer gemensamt med forced unleashed spelen. Båda spelar mer som typiska konsollir, med begränsad och styltig rörelsefrihet. Fallen order var inte lika fånigt övrdriven som unleashed skräpet, men tycker heller... 19/05 Du vill ju uppenbart ha en mer orealistisk setting av sandlådemodell. Att direkt eller snabbt inneha alla möjliga coola forcepowers och abilites varje sig they make sense or not. Vrf skulle en padawan vilja eller kunna strypa folk, force lightning eller... 19/05 Spelade visserligen mer i multiplayer. Saknar rörelsefriheten och den fria snabba kamerakontrollen, som jag anser ger så mycket mer djup, än de mer konsoliferade låsta spelsättet man har i dagens lir. 19/05 Njae, potentialen i Fallen orders combat mekanik är mycket högre än Jedi Outcast, på högsta svårighetsgrad var det rätt viktigt med bra timing och counter attacks vilket gjorde ljussabelduellerna väldigt underhållande. Speciellt de som kom i slutet av... 19/05 Tycker combat mekaniken är trist och ytlig, jämfört med Jedi Outcast och Academy. Blir extra lustigt när båda spelen är drygt 15 år äldre, men ändå lyckas vara så mycket bättre. Tror ärligt talat Fallen Order kommer åldras lika bra som... de där andra... 19/05 Bryr sig någon om detta spel längre? Jag gillade det i 2v sen insåg jag vilket skräp det är. Hänger förmodligen julpynt kvar i huvudstaden efter Holiday updaten... 19/05