Och då har det ännu inte släppts på PC.

Hideo Kojima har i en intervju med Livedoor News svarat på några frågor angående hur det egentligen gick för Death Stranding och hur framtiden för Kojima Productions ser ut. Angående försäljningen hade han följande att säga:

Vi överskred summan vi behövde för att gå med vinst, så jag tycker att det sålde tillräckligt bra för att kallas för en 'framgång', inklusive utvecklingskostnaderna. Vi kommer att släppa PC-versionen snart och har redan säkrat tillräckligt med vinst för att förbereda oss på vad som kommer härnäst, så det finns inget att oroa sig över.

Han vill dock inte gå in närmare på vad nästa projekt handlar om eftersom det fortfarande ligger i planeringtsstadiet. Han tillade att ett stort projekt nyligen föll samman, vilket han är lite upprörd över, även om det är något som ofta sker i branschen.

PC-spelare får ge sig till tåls till den 14 juli innan de får ge sig i kast med Kojimas leveranssimulator, eftersom versionen nyligen försenades.

Tack, Gematsu!

Skicka en rättelse
Post Nord approves of this. 31/05 Nja, skulle jag nog inte vilja påstå, kanske stämmer, men jag kan uppskatta pretentiösa spel och filmer om det har en värdefull mening eller ger en stark upplevelse. Men att döma som jag skrivit tidigare så verkar inte ens storyn leverera på den punkten... 31/05 Det är klart att jag överdrev med jetpack och rocket launchers. Men så pass? Då låter det inte som att spelet är något för dig, dessvärre. Jag skulle avråda folk från att kolla streams, men skadan är skedd för dig. Fattar att det skrämmer bort folk då.... 31/05 Först ut... Alla som älskade spelet, kudos. Som med allt här i världen, så kan något som en person gillar, vara något någon annan tycker tvärtom om. Men... Detta spel yttras jämt vara ett spel som bräcker konventioner, och visst stämmer det. Men ärligt... 31/05 Nja alltså, när spelet visades första gången visste man inte så mycket, därav förväntade jag mig "mer"(eller något annat) utav spelets gameplay när man väl fick reda på vad spelet gick ut på, Och förstår inte logiken riktigt, bara för jag förväntande... 31/05 För att du skrev "gameplayet var inget mästerverk direkt". Det indikerade på att du förväntade dig något liknande. Det var ju en walking simulator, där man levererade paket, men det kanske du inte visste innan? Det är egentligen ingen idé att diskutera... 31/05 Hehe, förstår inte riktigt varför du trodde jag förväntade mig det? Utveckla gärna :) Jag förväntande mig lite mer underhållande gameplay och spelmekaniker från Hideo Kojima när man väl fick se spelet, mannen bakom ett av världens bästa spel Metal Gear... 31/05 Om du förväntade dig åkturer med jetpack och rocket launcher i bägge armarna så är du fel ute. Annars får du gärna utveckla... :) 31/05 Jag var sugen på att testa det när det annonserades till PC, men vette fasen. Gameplay-mässigt är ju inget mästerverk direkt och av det jag läst och sett om storyn verkar det ganska, meh. Får se hur jag gör. 31/05 Ja, Death Stranding var ett väldigt speciellt spel och personligen så behöver jag verkligen inte ha någon uppföljare. Kojima Productions är för duktiga för att slösa ner flera års tid i en uppföljare. Vill ha något nytt IP från studion. Det tog lång tid... 31/05