Amazon-titeln släpptes för några veckor sedan.

I slutet av maj skrev vi att "megaföretaget Amazon släppte ett spel för en vecka sedan och ingen bryr sig". Vinden har inte vänt för free to play-skjutaren Crucible sedan dess. Blott 44 procent av över 10 000 Steam-tyckare är positiva och framöver får de här betydligt mindre Crucible att spela.

Utvecklaren Relentless Studios har släppt ett uttalande med tillhörande video (undertill) där man bekräftar att två av tre spellägen försvinner från Crucible. De har tagit till sig kritiken och kommer lägga all kraft på att slipa Heart of the Hive-läget, som visat sig vara mest poppis bland spelarna.

I läget tävlar två lag med fyra spelare vardera om att samla harvesters och dräpa npc:er ända tills en boss spawnar som de sedan ska ha ihjäl. Detta blir spelets fokus för en "överskådlig framtid".

Focusing on one mode allows us to refine the design of core systems without the compromises we needed to make to support three game modes. This does mean that we’ll be retiring Harvester Command and Alpha Hunters for the foreseeable future.

Andra fokuspunkter är röstchat, problemlösning på AFK-spelare och "potentiellt" en slags minikarta. Första säsongen skjuts fram och man kommer istället dröja sig kvar i försäsongen.

Skicka en rättelse
Har spelat närmare 20 timmar och det är i grunden ett roligt spel men mycket är tvektsamt. Många av karaktärerna är antingen obalanserade eller riktigt tråkiga att spela, hur man alltid spawnar med en loadingscreen är irriterande, mappen är ganska dålig... 09/06 Haha! 09/06 Ingen är väl förvånad? Såg en person jag följer på YT som recensionsspelade och han påpekade precis detta. Spelet har ingen identitet och vet inte vad de vill. Han sa att Heart-läget var det bästa och att de andra bara kändes sjukt märkliga då inget av... 09/06 Ja, verkligen. Men så långt hade jag ju inte tänkt - särskilt inte före morgonkaffet. 🤔 09/06 Tur spelet är gratis då. 09/06 Det är en av riskerna med spel som är fokuserade på Multiplayer. Om det inte slår igenom får det en liten spelarbas, och om det har en liten spelarbas skrämmer det bort nya spelare eftersom man är rädd att köpa ett spel för att sedan inte kunna hitta... 09/06 Spelat några timmar och tyckte det var roligt men då inga av mina vänner var intresserade av spelet har jag inte rört det på några dagar men kommer med största sannolikhet att spela mer i framtiden :) Men när jag spelade hade jag inte känslan att detta... 09/06 Trist när det går så här - men något rejält måste de gjort fel :) 09/06 Lustigt att man ska lägga fokus på att få igång grundläggande funktioner som bör finnas vid release, efter release. 08/06 Det är inte alls ett grepp med alldeles för få spelare kör med... inte alls. 840 pers peakade som mest senaste dygnet. 08/06