Kommer i veckan - ny torment-karta med jump pads

I den andra uppdateringen till Doom Eternal bjuder utvecklarna på en ny torment-karta, där snäva korridorer och döda vinklar kan orsaka rena rama massakern. En Slayer kan använda jump pads för att snabbt ta sig fram över stora sträckor, men demonerna kan sätta ut fällor som gör språngmarchen mer än vådlig.

Förutom den nya kartan kommer uppdateringen med fler förbättringar:

“In addition to adding a new map to BATTLEMODE, Update 2 also brings enhancements to DOOM Eternal’s multiplayer mode. On top of your standard bug fixes and optimizations, Update 2 will bring latency improvements and the ability to tailor separate, custom keybinds to each demon – giving you just the right setup to match how you play BATTLEMODE’s playable hellions!”

Uppdateringen släpps någon gång den här veckan. Doom Eternal är tillgängligt på PC, PS4, and Xbox One worldwide.

Skicka en rättelse
Ännu en ”stor” uppdatering men fortfarande ingen ny master level? Står att man ska komma tillbaka ofta för att se om det kommit nån ny master level, men såhär 3 månader senare har dom inte ens hintat om en ny level.. 26/06 Tack svar! Genast börjar det att pirra i köptarmen :) Ska ta Platinum i Spiderman, efter det så blir det nog Eternal. 25/06 Rekommenderar köp! De flesta platforms-element är supersimpla och kräver inget; de flesta striders platformande är att "klättra /hoppa upp på en platform", inget svårare än så. Finns ett fåtal irriterande hopp-partier, men de klaras av efter några gånge... 25/06 Gillar DOOM 2016 skarpt. Mycket bra flyt och härligt köttande med go känsla i mer eller mindre alla vapen. Har inte spelat Eternal, är lite rädd då det mesta jag har läst är klagomål. Tror dock samtidigt att det är förändringar som kommer att passa mig... 25/06 Gillade verkligen Doom Eternal. De tog det bästa från Doom (2016) och ändrade. För att få till en riktig uppföljare bör man ändra på saker. Jag gillade det extra flåset som blev när man måste "dräpa" fienderna på bästa sätt för att få mer ammo/armour/he... 25/06 fan va detta spel sög alltså, för mycket plattforms elements super mario hoppande.... jösses vad gick fel efter 2016 undrar man :( att det tog dom nästan 4 år kränga ut denna smörja får jag inte ihop..... tillbaka till rötterna! 24/06 Skall man göra en shooter skall man se till att det finns ammo så det blir en shooter. Hur var utvecklarsamtalen när dom gjorde spelet. Hade dom ett gäng batiktanter som experter eller. 24/06 Gillade inte Eternal alls like mycket som förra Doom. De ändrade på alldeles för mycket. Det sämsta är ju att ammo tar slut hur snabbt som helst. Sen så känns alla vapen också svaga eftersom dom kör med något system där fiender är svaga mot ett vapen... 24/06