De har bytts ut mot mer spontana händelser.

Sidouppdragen i höstens Assassin's Creed Valhalla är "närmast icke-existerande", avslöjar Darby McDevitt, narrative director, för Gamespot. Tomrummet har dock fyllts ut med annat och där vi tidigare fick konventionella sidospår ska vi här få mer spontana händelser.

Ett sådant "world event" halkade jag in på under min hands on-upplevelse handlade exempelvis om att jaga ifatt en katt, som kom att bli Eivors skeppskatt. Jag sprang även på en arg nunna, vars ilska kom sig av att jag ryckte heliga pilar ur en tron. Det återstår att se hur stor spännvidd och hur mycket djup "världshändelserna" slutligen kommer få, då jag bara skrapade på dess yta.

McDevitt menar att spontaniteten rimmar väl med berättelsens grundbult då Eivor kommit till 800-talets England som en inkräktare, och att det då hade känts märkligt om det fanns uppdragsgivare i varenda vinkel och vrå.

Efter Ubisoft Forward fick vi en halvtimmeslång gameplay-demo som visar prov på world events.

Skicka en rättelse
Låter som att det är lite likt RDR2 och det gillas. Där kunde det hända sakernär som helst 15/07 Ja det låter som att det kan bli på det viset. Oavsett så hade jag egentligen ingenting emot levelsystemet i Origins och Odyssey även om det blev mycket grind som du säger. Jaja vi får se hur det blir i november :) 15/07 Ja det är lätt att gnälla när man inte vet ett dyft om någonting. Du har ju inte den blekaste om hur utvecklarna har implementerat det i det här spelet. 15/07 Jag har läst och world event är ju inte samma sak. Det kommer bara bli en massa upprepande event som red dead redemption 2 där en kvinna behöver hjälp men visar sig att hon försöker råna dig. 15/07 Prova att läsa artikeln och inte bara rubriken vettja.. Är inget som säger att det blir mindre content. 15/07 Hey, du behöver inte vara direkt otrevlig! Bete dig lite mer respektfullt. Det är en medmänniska du talar med. 15/07 Hur är de inte lika varandra? Förutom vissa saker såklart. Du behöver inte spela dum. Du vet vad jag menar. 15/07 ¯\_(ツ)_/¯ Jag älskade AC1-4, Unity och syndicate och älskade origins och oddysey så.. Gief Valhalla. 15/07 Hmmm. Så det kan vara så då att man måste helst ha en viss power på sin karaktär för att kunna klara ett story mission. Vilket betyder att det förmodligen blir en grind igen för man måste låsa upp nya förmågor/powers för att kunna ha en chans att klara... 15/07 Lät ju lockande. Men Ubi-smuts och Assasins Greed förstörde det. Har man blivit bränd förrut? Kan inte komma på något bra dom gjort :D 14/07