Digital Foundry om Ghost of Tsushima.

Imorgon släpps Ghost of Tsushima. Många (däribland FZ) har delat ut höga betyg, och nu är det dags för Digital Foundrys utlåtande. De konstaterar ett oerhört vackert spel – men "inte perfekt".

Vill ni ha hela det tekniska testet ser ni det nedan, eller så läser ni det här. Digital Foundry berör spelets två lägen: 4K-upplösning eller bättre framerate. Bägge siktar dock in sig på 30 fps, där den senare "agerar garant" för 30 fps. Stalltipset (vilket undertecknad håller med om) är högre upplösning, om ni har PS4 Pro. HDR är, enligt Digital Foundry, "oerhört intensiv". Rekommendationen är alltså att justera reglaget efter eget tycke och smak.

Testet hyllar himlens nyanser, och systemen för moln vilka beskrivs som "realistiska", och stämningshöjare. Väder och vind är överlag något som prisas, även om det är "over the top". Det har inte de extrema detaljerna från, säg, The Last of Us 2, men det är inte heller meningen. Vissa texturer är "platta", men renderingen av karaktärer beskrivs å andra sidan som "exceptionell".

Animationerna får lite ris. Den håller inte samma höga (visserligen skyhöga) klass som flera andra PS4-exklusiviteter, och när du reser genom världen känns Jin inte alltid som ett med den. I strider menar man dock att det ser enastående ut, men på andra plan kan det se "onaturligt" ut.

Releasen sker alltså imorgon, och missa inte heller chansen att vinna Ghost of Tsushima.

Skicka en rättelse