Men först måste de bli antagna till partnerprogrammet.

Moddare har alltid spelat en viktig roll i simulatorvärlden, och Microsoft Flight Simulator lär inte bli något undantag. Därför är det bra att utvecklarna kommer att inkludera ett partnerprogram med en tillhörande marknadsplats i spelet. Där kommer flinka modellerare och programmerare att gissningsvis kunna lägga upp allt från nya färgscheman till helt omgjorda flygplatser som bättre reflekterar sina verkliga förlagor.

Men det rör sig som sagt om ett partnerprogram, så vem som helst kommer inte kunna svämma över butiken med 500 Cessna-plan med Hello Kitty-tema. Både privatpersoner och företag kan dock ansöka om att få vara med, och simulatornördarna på Orbx har redan meddelat att de kommer att skapa material för spelet.

Skicka en rättelse
Som gammal FS:are så är detta verkligen goda nyheter! :) 28/07 Det är det jag menar, att man får sätta en hårdare licens på ens saker. Och att det är många som varit moddare förut av de som jobbar inom spelindustrin är väl inte relevant? Moddning är spelutveckling i allra högsta grad, oftast exakt samma arbetssätt.... 21/07 Nej absolut, men så brukar tyvärr licensiering med sådan frihet se ut, det är en absolut en diskussion att ha! Otroligt många i spelindustrin har varit moddare, och arbetet är inte så annorlunda alls. Moddar har historiskt varit gratis för att de som... 19/07 Jo precis, det är ju precis det jag menar. Det blir en tredje-part mikrotransaktion. Man har ju också problem då när det är olika länder med olika lagar osv. Inte mycket man kan säga till om oavsett om sin mod dyker upp på någon rysk sida tex. Det är... 19/07 Det blir lite suddigt, vi har ju dlc som är mindre än moddar, och moddar som är större än expansioner som säljs till spel. En mod slutar vara en mod när den säljs, en amatör blir professionell när hen tar betalt för sitt arbete. Det är svårt i rätten... 19/07 Teknisk skillnad, nej, men det är i stort sett ingen teknisk skillnad mellan en uppdatering och en mod heller. Poängen är att de tar betalt som om det var storskaliga DLC, och bör inte likställas med traditionella moddar. Sen angående stöld, det är mer... 19/07 dlc och microtransactions är även också moddar, det finns ingen teknisk skillnad. Men jo, moddar kan bli stulna, allt digital arbete kan bli stulet. Minecraft har redan en långt gången marknad som till stor del drivs av "moddare", eller snarare sett fol... 19/07 Problematik som helst inte behöver ta sig in i modvärlden.. (Vilket det, som sagt, började göra under "paid mods"-skandalen, och modstöld verkade varken Valve eller Bethesda ta särskilt seriöst, tyvärr, fortfarande inte, för den delen). Jag har själv... 19/07 Jag är taggad på att ansöka, kräver det ett registrerat bolag tro för beskattning eller sköter Microsoft den delen? Kommer det se ut som jag får min lön från dem? Nevermind, verkar finnas alternativ som privatperson :) 19/07 xD Kan det inte bara finnas en mellanväg där folk som moddar kan bestämma själva iaf de vill ta betalt för dem? :) 19/07