Pluppar!

Under förra veckans Halo Infinite-demonstration fick vi några sekunder från spelets karta, vilket förstås är mer än nog för att teorier och analyser ska börja hagla. Vi får se olika symboler med olika färger, och skuggorna av kartan tycks representera ytor vi ännu inte utforskat.

En klassisk open world-karta, således, och det är den öppna väg Halo Infinite tänker ta.

Ikonerna för "The Tower", "Conservatory", "Green Spire" är rödmarkerade, medan "Golf Base" och "Echo Base" är blå. Innebär detta att man kan frita dessa från fienden för att få fördelar? Det är en analys som Reddit-användaren Chipdibbles gör. Förutom olika färger finns olika symboler, som föreställer bland annat artilleribatterier och hårkors. I nuläget kan vi mest spekulera kring dessa.

Klart tycks i alla fall vara att det här är en open world-karta med aktiviteter att bocka av.

Skicka en rättelse
Tycker det ska bli kul att spela, men rent grafiskt eller artistiskt så imponerade spelet tyvärr inte alls. Tycker att Halo 3 på PC ser bättre ut, i alla fall när det gäller den grafiska stilen. 28/07 Jag måste vara den enda som tycker spelet såg ok ut rent grafiskt. Sen är det ju början av generationen, det brukar ju ta till åtminstone mitten innan vi får se riktiga steg. Detta gäller ju alla konsoler. Angående öppenheten så hade ju Halo 1 det inled... 28/07 Spelet vi fick se är med väldigt stor sannolikhet den snyggaste versionen av spelet. Varför skulle ett företag visa en sämre version som första intryck? speciellt så nära release. Spelet vi såg är jag 99% säker på hur det kommer se ut maxat på en PC. 28/07 Det visades upp så här för två år sedan: https://youtu.be/Fmdb-KmlzD8 Efter detta har man i två års tid snackat om världens mest avancerade spelmotor och världens kraftfullaste konsol. Det känns uppenbart att något gått snett under utvecklingen. Det är... 28/07 Skulle gärna se någon förklaring från utvecklaren för detta verkar väldigt märkligt. De har jobbat på det ihop med en ny next gen motor i 5 år och allt de sen ger oss är detta? Microsoft borde knapptryckningar vågat visa sitt flaggskepp i detta skick... 28/07 Lär ju bli lika trött "open world" som i Gears 5. Är trots allt ganska taggad på Halo Infinite. Tror det kan bli bra och det kommer förmodligen se riktigt snyggt ut när det väl patchats fullt ut för Series X. 28/07 Det är inte bara det, det handlar inte om några tekniska begränsningar. Det är artistiska val, förenklade texturer, väldigt svag AO som gör att allt i skuggan ser väldigt platt ut. Och sen åter igen horizon zero dawn, bara för att man har en dynamisk... 28/07 Kommer bli spännande att se hur det blir i slutändan. Men Halo kan ju inte gå all in next-gen då det ska fungera med xbox one +s +x. Sen tror inte jag att MS mål här är att slå PS5 på fingrarna och kränga så många konsoler som möjligt, MS vill kränga... 28/07 https://youtu.be/d92e8x8nVUY Det ser ut så för demot är minst 4 månader gammal. 28/07 Så länge de inte är Ubisofts form så är jag nöjd. De gjorde det bra i Gears 5 28/07