En oklar roadmap till en ny roadmap.

För ett par månader sedan erkände Cloud Imperium Games att deras roadmap för Squadron 42, osläppta Star Citizens lika osläppta singleplayer-syskon, inte längre lirade med verkligheten. Att beskedet följdes av tystnad togs inte emot väl i alla läger, och när teamet till sist tar bladet från munnen är det inte glasklart. Det kommer ny roadmap, men först: roadmap till ny roadmap.

Detta framkommer i en ny uppdatering som slutligen kokas ner i vägen till ny roadmap.

1. Give an explanation of the goals of our new Roadmap and what to expect from it
2. Show a rough mockup of the proposed new Roadmap
3. Share a work in progress version of the Roadmap for at least one of our core teams
4. And then finally transition to this new Roadmap

CIG förstår nog att spelarna önskat sig något mer konkret efter tystnaden, men Tyler Witkin, lead community manager, manar till optimism. Han tror nämligen att teamet är nära något riktigt bra.

Believe me when I say I'm personally very eager to release it to you. We took the time to explore options for how we could better represent our progress, and I believe we are getting close to landing in a pretty great spot.

I juni hade Star Citizen dragit in nästan 3 freakin' miljarder svenska kronor. Squadron 42 skulle för övrigt en gång ha släppts under 2014 (!) och är inte det science fiction vet jag inte vad som är.

Skicka en rättelse
Dumheter, det är under utveckling. Verkar vara svårt för vissa att förstå att spel inte bara uppstår ur tomma intet. Förstår inte problemet, tycker det är bra att de tar tid på sig och inte rushar ut något skit som så många utvecklare gör idag. 06/08 Patch 3.10 är på live servrarna nu. På videon nedan visar dom saker som dom har lagt till i patchen. https://www.youtube.com/watch?v=DX5lB7OHHdM https://robertsspaceindustries.com/comm-link/transmission/17648-Alpha-310-Flight-Fight 05/08 Rättelse: det spel som utannonserades och som många stöttade (en single playerkampanj i stil med Wing Commander) finns inte. Det som finns är ett demo av det separata multiplayerspelet Star Citizen. Squadron 42 har ingen sett röken av och det har ingen... 04/08 Rättelse; vissa NPC:er är lika kompletta som i Mass Effect med voice acting, motion capture och rollspelsval för missions. Andra features är mer kompletta och mer avancerade än något annat spel någonsin upplevt (se bara Dogital Foundries genomgång av... 04/08 Rättelse; spelet finns och rekordmånga backar, spelar det och har kul med det redan i alphastadiet. Men det är inte färdigt om det är det du menar. Om jag får min önskan igenom så blir det heller aldrig färdigt utan fortsätter evolvera i all evighet. 04/08 Gott så. Då kan vi alla lägga ned diskussionen för vi diskuterar ett spel som inte finns ännu. 03/08 Ja, Chris Roberts kalkyler i Kickstartern baserades på ju ett mindre spelprojekt och hade det inte kommit in så mycket pengar så skulle det nog blivit det ursprungliga projektet med release omkring 2014 eller strax därefter. När pengarna istället forsad... 03/08 Helt rätt av dig. 😊 :up: Om du inte gillar att testa alpha-versioner av spel så är det bra idé att vänta tills det är klart istället. Man kan ju följa spelutvecklingen lite på håll, kolla nyheter på FZ, osv. Funkar utmärkt det med. Jag testar inte helle... 03/08 M a o så är inte spelet färdigt och inte värt att spela. Verkar jättekul med ett spel där några NCP precis lärt sig gå medan andra fortfarande är skyltdockor. 03/08 Jag är helt med på att så här banbrytande och gigantiska spel som tvingas utveckla sin egen motor med helt ny teknik för att genomföra sin vision tar tid. Väsentligt mindre spel har tagit lika lång tid som Star Citizen. Därmed inte sagt att Chris Robert... 03/08