"Mycket, mycket imponerande."

18 september släpps Crysis Remastered till pc (via Epic), PS4 och Xbox One, och Digital Foundry har fått möjligheten att analysera spelets ray tracing på Playstation 4 Pro och Xbox One X.

A technical feature of the console versions that we simply didn't believe possible just a few short months ago – the implementation of real-time ray-traced reflections. In a console game? Really?

En exempelvideo från Xbox One X-versionen ser du undertill, för det krävs alltså att du har någon av de uppgraderade varianterna av Sonys och Microsofts konsoler för att du ska få ögongodiset. Digital Foundry menar att det ser "mycket, mycket imponerande" ut, och är ännu en teknisk fjäder i hatten för Crytek som redan med Crysis på Switch gjorde något många trodde var omöjligt.

Digital Foundry menar att det finns begränsningar, men att resultatet ändå är positivt. Bland begränsningarna hittar vi upplösningen som sänks till dynamiska 1080p om du väljer ray tracing.

Skicka en rättelse
Varför, i två bilder: https://i.imgur.com/j6Vi3ei.jpg Eller om vi ska vända på det och gå tillbaka i tiden, varför behöver vi normalmapping och shaders när vi kan måla in ljuset direkt i texturerna? https://i.pinimg.com/originals/32/e6/66/32e666b88c5956... 09/09 Tror inte man förstår ray tracing om man säger att det är onödigt eller inget vi behöver. Det är sjukt imponerande hur långt man lyckats "fejka" skuggor, reflektioner och liknande i dagens spel men det går bara så långt och tar tid att göra bra. Som de... 09/09 Välkommen till 2007? 09/09 Fast skönt att inte behöva baka sina Maps i timtal längre 09/09 Jepp precis som Pong https://matteit.files.wordpress.com/2017/10/pong.jpg?w=816&h=9999 09/09 Ser ju ut som Pong typ, nån studsande boll. 08/09 Nej, jag är helt med på det. Mycket onödigt, gjort för trailers och snack är det. 08/09 För att det är den heliga graalen för att skapa grafik som inte går att urskilja från verklighet. Så här kan det redan se ut, så tänk om 10 år till: https://youtu.be/NgcYLIvlp_k?t=45 08/09 @Moraxus: Är en grafiknörd så jag älskar raytrace. Men håller med, kan tycka de verkar lite gimmick vid jämförelse videos, mest eftersom spelet inte implementerat det rätt eller när dem endast visar upp reflektioner som ändring. Men när du spelar ett... 08/09 Jag är ingen teknisk expert men vad jag utröner av detta är följande: Jag kan till viss del hålla med dig om att det med dagens teknologi är svårt att se skillnader. Ray tracing i sig är mer en teknisk revolution eftersom det gör spelskapandet enklare.... 08/09