Det har muttrats om det bestående Facebook-kravet för Oculus Quest 2, men av allt att döma inte lika mycket som köparna förhandsbokat VR-maskinen från Oculus och, som sagt, Facebook.

Oculus Quest 2 släpptes 13 oktober och har uppgetts sälja bättre än väntat. I samtal med investerare (via PC Gamer) bekräftar inte Mark Zuckerberg konkreta siffror, men uttalandet om att Quest-uppföljaren förbokats fem gånger så mycket talar ändå sitt tydliga språk. Det går bra nu.

Enligt Zuckerberg ska förhandsbokningarna ha överträffat deras förväntningar.

It's lighter, faster, has a sharper screen, and a new price point of just $300. Preorders have outpaced the original Quest preorders by more than 5 times and have surpassed our expectations.

När, eller ens om, virtual reality ska slå igenom på allvar fortsätter vara en omdiskuterad fråga. Playstation VR har exempelvis sålt i över 5 miljoner exemplar, men Sonychefen Jim Ryan säger ändå att det kommer dröja åratal innan vi får se det "meningsfulla" genombrottet för VR.

Kanske är Oculus Quest 2 ett steg på vägen?