Om det är något Nintendo kan så är det att hålla sina varumärken vid liv. I företagets senaste säljstatistik för Switch hade alla spel på 10-listan utom ett sålts i över 10 miljoner exemplar. Och bara ett tillhör en serie (Splatoon) som är yngre än två decennier.

Men det kan bli ändring på det. Nintendos president Shuntaro Furukawa säger till japanska Nikkei (betalvägg, översatt av VGC) att företaget både måste skapa nya varumärken och göra spel i befintliga populära serier som Zelda och Mario för att förbli konkurrenskraftiga.

In the future, we will focus on creating new game series as well as long-sellers such as Mario and Zelda.

Han berör att folk tillbringar mycket tid hemma nu, och att olika former av underhållning slåss om folks uppmärksamhet. Det gör att spelen måste vara intressanta för att fånga vår uppmärksamhet.

With the expansion of time spent at home, the range of 'entertainment' as an object of consumption is expanding. Games are not a necessity of life. In order for customers to choose games in their finite time, they have to be interesting. Competition is tough, and I am not optimistic.

Han berör också de återkommande ryktena om en uppdaterad modell av Switch. Utan att bekräfta att en sån är på gång säger han att företaget alltid är öppna för nya hårdvaruidéer, men att teknik och kostnader gör att allt inte kan realiseras.

We are constantly building up ideas for the new consoles the market is expecting, but there are some things we can't do now due to technology and cost constraints.

Nintendo har för närvarande inga egna rejäla storspel till Switch datumsatta. Framöver väntar bland annat Metroid Prime 4 och Zelda: Breath of the Wild-uppföljaren. Och förhoppningsvis ett gäng nya namn att lära sig.