Ratchet & Clank: Rift Apart är ynka två dagar bort. FZ gillar det, världen gillar det, och Insomniac verkar av allt att döma gilla läget då utvecklingen av spelet skett "utan crunch". Några som sällar sig till jubelklanget är teknikkunniga Digital Foundry. Deras testvideo av spelet ser du undertill.
Vill du hellre läsa en teknisk recension kan du göra det här. Några av punkterna de tar upp är:
Demonstrerar kraften i PS5:an som cross-gen-spel "helt enkelt inte klarar av".
"60 fps med ray tracing? Inga problem", konstaterar man i testet.
Hävdar att slutresultatet faktiskt är snyggare än alla (vrålsnygga) trailer.
SSD:n tillåter "sömlösa skiften" mellan helt olika världar. Man lyfter också hur detta tillåter tjusiga skiften mellan realtidssekvenser à la Star Wars-filmer utan att tumma på kvalitén.
Hyllar spelet för hur det handskas med reflektioner i både stort och smått.
Pälsen! Teknologin tagen från Spider-Man: Miles Morales gör Ratchet mjukare än någonsin.
Ger en känslan av att spela en animerad film. Allt är inte möjligt idag, men mycket är det.
Närmast "fläckfria" 30 fps. 60 fps-läget är mjukt men djupare test av detta kommer.