Nyhetsbrevet Inside Infinite bjöd denna månad på lite info om Halo Infinites multiplayer-läge och hur upplägget kommer att se ut.

Modeordet för multiplayer-spel är sedan några år tillbaka säsonger, och även Halo Infinite kommer att anamma dessa. De kommer att vara tre månader långa och inkludera nytt innehåll, nya events, nya sätt att skräddarsy sin karaktär på och annat. Feedback kommer löpande att hämtas från spelarna för att se vad som funkat och inte funkat, så att framtida innehåll kan formas med det i åtanke – en princip vi får anta att de flesta utvecklare jobbar efter.

De vill dock inte tvinga folk att grinda i timme efter timme för att ta del av allt säsongen har att erbjuda, utan fokus ska ligga på att spelarna ska ha kul. Ett inslag kommer att vara speciella event vid namn Fractures, som kommer att ta ut svängarna lite vad gäller belöningar, som med Yoroi-rustningen som ses i bilden ovan.

Två olika Battle passes, eller belöningsstegar, kommer att vara tillgängliga – ett gratis och ett betalt. Dessa byts tillsammans med säsongerna, men man kan alltid gå tillbaka till gamla battle passes för att låsa upp tidigare belöningar.