Take-two Interactive, som bland annat äger Rockstar, delade under gårdagen med sig av en resultatredovisning. Över lag var siffrorna positiva och ska enligt Take-two själva ha överträffat deras förväntningar, mycket tack vare titlar som Borderlands 3, NBA 2K, Grand Theft Auto V och Grand Theft Auto Online.

Men allt var inte guld och gröna skogar, för i en del av presentationen nämner de en förlust på $53 miljoner (motsvarande 450 miljoner kronor), eftersom de beslutade sig för att lägga ner ett ej utannonserat spel som de höll på att utveckla. Vad det är för spel som de förlorat så mycket pengar på säger de inte, men Bloomberg har grävt i det hela.

De säger sig (betalvägg) ha talat med källor som uppger att det rörde sig om ett spel med superhjältar som utvecklades av Hangar 13 – studion bakom Mafia 3 och Mafia: The Definitive Edition. Det ska ha varit under utveckling sedan 2017 och kallades internt för Volt. Flera versioner av spelet sägs ha tagits fram, men på grund av bland annat pandemin togs till slut beslutet att lägga ner det.