Jag har sagt det förut och jag säger det igen: Moss är ett av de bästa VR-spelen jag lirat. Och jag verkar inte vara ensam om att gilla det, för sedan släppet under 2018 har det sålt över en miljon exemplar, vilket är hyfsat uppseendeväckande för ett VR-spel från en mindre utvecklare. Försäljningen har dessutom motiverat en uppföljare, som vi nu vet kommer att släppas våren 2022.

Det hela meddelades i en trailer, som dessvärre visade sig vara exakt samma som de använde för att utannonsera uppföljaren tidigare i år. För ett par veckor sedan livestreamade dock utvecklaren Polyarcs miljökonstnär, Coolie Calihan, och visade då upp lite av miljöerna från det kommande spelet (utan spoilers).

Polyarc har sagt att alla som gillade det första spelet kommer att känna sig som hemma i uppföljaren. Många har dock efterfrågat "progression", och därför kommer man kunna utveckla Quill på olika sätt under spelets gång. I dagsläget är det bara utannonserat till Playstation VR, men eftersom det första spelet i efterhand kom till andra VR-plattformar, utgår vi nästan från att så även kommer vara fallet denna gång.