#Halo: Reach är som bekant nästa del i Halo-sagan, som går tillbaka till vad som hände långt tidigare än Master Chief och Cortana kom in i bilden. Vi har fått tag i en ny utvecklardagbok som visar upp och förklarar vad #Bungie är ute efter, hur de arbetar för att nå det och inblandat är stora doser gameplay tillsammans med utvecklarnunor under de ungefär 460 sekunder som rullen håller på.

En kort sammanfattning; För att uppnå Halo: Reach behövde Bungie göra om allting på nytt. Bättre, snyggare, snabbare och effektivare än någonsin. Huruvida det är tillräckligt för att få dig att tagga till, det vet nog du bäst själv.

[video=4464]

Det ser ju lite mumsigt ut, även om det är tidigt. Svetslopporna som regnade över Covenanthogen och som sprätter från väggar när man skjuter var ju lite smått nice även om det kanske inte är sånt som gör spelet i sin helhet. Man vill ju ha grädde på mos... 15/02 Nu är det så att "Master Chief" var med under "Fall of Reach" om man ska följa boken och var alltså inte innan utan en parallell händelse till vad jag antar att Reach kommer att handla om. Dock så skulle jag tro att man stöter på Master Chief i spelet... 15/02 Såg detta klipp på Xboxen, när de börjar snacka om Team Delta tror man nästan att det är Gears of War som åsyftas, men det är det självfallet inte. Inga locusts här inte... 15/02 När en viss hårdvara bli standard öppnar det upp nya möjligheter för spelutvecklare. Istället för att utveckla spelet för ett brett spektrum så kan de istället programmera spelet till att fungera optimalt till gällande hårdvara. 15/02 något intressant i videon eller... någon får gärna PM:a mig och berätta då orkar inte titta :P haha "lat" :D 15/02 Nåväl, ett sandlådespel är ett sandlådespel, hoppas det det ett bra sådant :) 15/02 Tyvärr, men så kan det se ut i alfa-stadie av spelutveckling. Hur som helst så vet alla att stora, öppna miljöer utan laddningstider, med fungerande fysik och intelligent AI medför sämre grafik, även om Reach visar prov på mycket bättre grafik än föregå... 15/02 Tyckte det såg riktigt lovande ut, speciellt dom sekvenser som var "hyggligt" polerade. Dom verkar ha en bra vision om vad dom vill med spelet vilket jag tror kommer bära det här projektet. 15/02 Har kört alla och tycker definitivt ODST var det tråkigaste av dom. Får väl hoppas att reach blir nåt. På tiden dom fixxar polygonerna i spelet, marines som man spelade med såg ju ut som en 3 sektionig 4-kant. 15/02 har bara kört halo ett men reach ser riktigt najs ut faktiskt 15/02
Skicka en rättelse