Under gårdagens Nintendo Direct var en av de stora (för att inte säga gränslösa) nyheterna att No Man's Sky tar klivet till hybridkonsolen i sommar. Det låter inte direkt som en liten bedrift, och via spelets officiella blogg bekräftar Sean Murray att det var "nära på omöjligt" att porta spelet.
Det faktum att spelet är byggt kring procedurellt genererande gjorde uppgiften så mycket svårare, berättar Murray. I klartext innebär det att Switchen tvingas generera precis allting du ser i det.
There have been so many times where we’ve gone home one day convinced it was impossible, only to have someone stride in the next day with a unique technical solution. Honestly, I think this team never seems happier than when they are trying to do near-impossible things.
Murray tvingas nypa sig själva i armen varje gång han lyckas resa från en planet till en annan. Kreatören förtydligar också att man gjort sitt yttersta för att anpassa spelet till Switch-konsolen.
From UI to controllers to gameplay, we're taking the time to make this feel completely at home on the device, both on the big screen, but importantly as a portable version of No Man’s Sky.
I sommar får vi se om Hello Games lyckas.