Det går bra för Fall Guys, som har lockat över 50 miljoner spelare sedan det blev free to play. Men allt är inte guld och gröna skogar. För ett par veckor sedan började det dyka upp rapporter om att vissa spelare "köpt" saker i spelets butik, trots att de inte ämnat göra det.

Problemet verkar komma i olika former, inklusive att köp ibland genomförs (till synes) automatiskt när man förhandsgranskar något, att vissa föremål byts ut mot ett annat efter att man valt dem och att fler tangenter än mellanslag (som är vad som visas i användargränssnittet) genomför köp.

Drabbade spelare har upprättat ärenden hos Fall Guys-supporten, men fått till svar att det inte rör sig om en bugg eller liknande och att återbetalningar inte görs. En användare säger sig ha fått ett halvtjurigt svar från supporten där han i princip blev tillsagd att det här inte alls var ett problem och att han fick skylla sig själv.

Nu verkar Mediatonic dock ha insett att felet kanske ligger i deras butik snarare än hos spelarna, och har via Twitter meddelat att butiksdesignen ska förbättras och att alla förfrågningar om återbetalning från och med 21 juni kommer att godkännas fram tills att butiken har fixats. Som plåster på såren ska alla spelare dessutom få det färgskiftande skinet Grandis.