Tidigare Playstation-exklusiva Spider-Man Remastered – både grundspelet och spinoffen med Miles Morales – är som bekant på väg till pc. Datorspelare är vana vid lite extra grafisk flärd och inställningar att pilla på, och det verkar som att Spider-Man inte kommer att göra oss besvikna på den fronten.

Playstation skriver bland annat att det vankas mer avancerad ray tracing (för den som har hårdvara som klarar av det) såväl som stöd för Nvidias uppskalningsteknik DLSS och deras anti aliasing-teknik DLAA. Personer med riktigt breda monitorer kan också glädjas, eftersom spelet inte bara ska stödja bildformatet 21:9, utan även 32:9 och Nvidia Surround-arrangemang med flera skärmar.

Utöver det kan vi även ställa in det gamla vanliga, som LOD-kvalitet, skuggor, SSAO med mera. Playstation har även delat med sig av systemkraven, som ni ser i bilden nedan. Spider-Man Remastered släpps 12 augusti, medan Miles Morales-spinoffen ska komma senare i höst.