I går rapporterade vi om att det Sims-liknande spelet Life by You har lagts ner, och det visar sig även att Paradox stänger studion som jobbade på det, Paradox Tectonic. Nu har Willem Delventhal, som var en av utvecklarna hos Tectonic, tagit till orda på Linkedin.

Där skriver han att projektet gick extremt bra och att de låg långt före ett internt och godkänt mätvärde de jobbade mot, och att de dessutom fått "tummen upp" kort innan early access-släppet. Två veckor innan släppet fick de dock veta att spelet inte skulle släppas, och nu har de blivit underrättade om att de förlorar jobben.

Tectonic ska även ha försökt föreslå alternativa lösningar, såsom att hitta en köpare eller att de skulle få bli en fristående studio, men utan att få något svar. Delventhal vill inte säga för mycket på grund av eventuella juridiska problem, men avslutar med följande:

Den här branschen har blivit en plats där man kan leverera mer än förväntat, vara uppbackad av AA-finansiering och fortfarande få benen undanslagna två veckor innan släpp.