Ubisofts Xdefiant släpptes för ett par år månader sedan. FZ-betyget blev svala av två av fem på grund av "tveksam teknik och giriga mikrotransaktioner". På X klandras spelet för att ha "stressats ut på grund av GTA VI och Black Ops 6". Kritik som exekutiva producenten Mark Rubin bemöter:

Stressats ut? Nej. Vad vi har är en motor som tidigare bara har använts för mmo:s. Och vi har infrastrukturen hos ett fps som var tvunget att byggas upp från grunden.

Motorn i det här fallet är Snowdrop, som vi vi först stiftade bekantskap med i The Division.

Rubin lyfter fram att titlar som Call of Duty och Apex kommer från shooter-motorer, men att förutsättningarna är annorlunda för Xdefiant. Så... varför den motorn? Tydligen är Snowdrop "riktigt bra" men kräver också jobb och det jobbet kommer med gott om buggar att ta itu med.

Vi är ingen shooter som funnits i 20 år.

Rubin manar spelare att stanna kvar för att se saker förbättras och expanderas. Men. Om spelet inte är för dig så är det okej, "du kan gå vidare". 11 miljoner har hittills testat Xdefiant.