Kvalitet över kvantitet, ja, det tycks vara melodin för svenska Star Wars Outlaws. Massives Julian Gerighty säger till IGN att de inte vill att spelet är "stort för sakens skull". Mathias Karlson fyller i att de "kalibrerat storleken". Det är viktigt att innehållet matchar helheten spelet ger oss.

Det ska inte kännas som en separat upplevelse utan som en helhet.

Spontant låter det som att Massive prioriterat helhetskänslan framför att förlänga helheten in absurdum. Men säkra kan vi förstås inte vara förrän spelet släpps den 30 augusti. 50 dagar kvar!

Gerighty tillägger att Star Wars Outlaws ungefär "var andra eller tredje minut" kommer ge dig möjligheter. Så som bakhåll eller civila som arresterats av imperiet. Huruvida du agerar på dessa spontana händelser är upp till dig. Sättet du tydliggör kartor på är också mer organiskt än klassiska Ubisoft-torn. Genom att (exempelvis) tjuvlyssna kan du avtäcka platser att besöka.