Ett bra spel är det, Doom: The Dark Ages. Det tycker recensent @Jonas Vågström och drar till med högt betyg, även om starten är trög och dansen funkar lite annorlunda än sist.
Hur det presterar har Sweclockers tagit en titt på. Man testar spelet med en flock aktuella grafikkort, kör olika upplösning och inställningar för att ge en bild av vad spelet kräver. Mer än tidigare, visar det sig, för ny-Doom körs med ray-tracing påslaget (liksom Indiana Jones), och det skruvar upp kraven. Liksom nyheterna:
Men ska man panga monster hoppas man att utvecklarna lagt krut på att förbättra upplevelsen, och visst är det så. Partiklar, rök och blod interagerar med omgivningen, snarare än att passera genom den, och material har nu sina egna egenskaper. Monsters skademodeller är inte fördefinerade, utan anpassas efter hur (och med vad) du skjuter. Kul!
Läs hela prestandatestet hos Sweclockers.
Doom: The Dark Ages släpps den 15:e.