#THQ:s Danny Bilson har i en intervju med Joystiq under GDC röjt att nästa spel i #Red Faction-serien har planerat släpp i mars 2011. Enligt Bilson kan du klassa nästa spel som en "hybrid" mellan senaste släppet #Red Faction: Guerrilla och de tidigare titlarna i serien, mycket på grund av att det nya spelet förväntas ligga beläget 80 procent under marken.

Nya titeln kommer inneha minst lika mycket förstörelse, något som Bilson benämner som oerhört kostsamt för #THQ. Däremot kommer spelet vara mer strukturerat och mer narrativt. Red Faction: Guerrilla uppskattades hårt av världsmedia, inte minst av oss på FZ som belönade det med fyra av fem osthyvlar. Däremot sålde spelet inte till THQ:s belåtenhet.

Har du lagt märke till att en del spel, inte minst #Darksiders, gett Guerrilla som extragåva vid köp? Det är varken slumpen eller ilska som ligger bakom, utan istället så vill THQ att varumärket ska expandera och när nya spelet släpps så kommer en större marknadsföringspush bryta ut. Bilson menar på att om spelet inte vore så bra som det är, så hade de inte gett bort det alls.

(Bilden härstammar från Red Faction: Guerrilla som gissningsvis visar upp en man som faller baklänges. Förmodligen på grund av att han tappat fotfästet. Vilket förmodligen inträffade på grund av explosionen framför honom. Vilket i sin tur förmodligen inträffade på grund av att någon, förmodligen en spelare, sköt med något förmodat brutalt vapen. Förmodligen, det vill säga.)

Ett av de mest underhållande spelen att spela var Red Faction. Tekniken för att kunna skjuta sönder väggar var (då) fulländad. Sedan kom Red Faction 2. Den asballa, helt nya och totalt unika tekniken hade nu (enligt utvecklarna) förbättrats. Tyvärr var... 12/03 Det som är riktigt synd att PC-versionens multiplayer är stendöd. Det hade varit en riktigt rolig multiplayerupplevelse om det bara varit fler folk som spelade. Dessutom saknar jag typ ett "Free Roam"-mode som skulle innebära att man kunde kuta runt fri... 12/03 Inget problem här för min del. Oklockad i5 750 och ett HD5850. Alla inställningar maximerade samt 1680x1050 i upplösning. Ett av alla problemen jag har med mitt spel är att så fort jag har en FPS över 60 (dvs jämt typ) så får jag en speedup på 1,5-2x.... 12/03 De värsta me Pc versionen är i mitt tycke den tveksamma fps:n. Riktigt tungdraget även för värstingkorten i 5xxx-serien. Jag googlade problemet efter jag köpte spelet och fick fram lite varostans att det är dåligt optimerat för pc. Men visst funkade de... 12/03 När kontrollen till PC spelet var så fatalt dåligt så blir det ganska mycket klagomål ja, vad sägs som en 0,5-1 sec fördröjning för alla rörelser du gör? Har personligen inte spelat spelet men läst en del hat saker :P den ovan hade irriterat mig som fan... 12/03 Red faction guerilla var ett bra spel. spelat 360 versionen och antar att 360 var mainplattform för det spelet med tanke på allt negativt man läst om pc-version 12/03 Det är mänskligt att fela, sägs det. Antar att det inbegriper att göra en Calle:) 12/03 Underbara nyheter. 12/03 Trodde nästan att det var Calle som varit i farten igen när det stog 2010.. :D 12/03 En ny feature till det nya spelet vore att fixa spelets buggar. En titt på Steamforumet och officiella forumet visar att rätt lite arbete lagts på produktvård. 12/03
Skicka en rättelse