I en Gamepro-artikel berättar #God of War III-producenten Stig Asmussen om vilken typ av nedladdningsbart material som vi kan vänta oss till actionäventyret. Bland annat verkar så kallade challenge rooms vara ett hett tips.

Kanske blir det så att spelet skeppas med ett antal utmaningar i det [spelet], och sen kanske det kommer nya utmaningar via nedladdningspaket. Det är ett bra sätt att hålla serien levande. Vi har olika fiendetyper att arbeta med och fienderna gör en mängd olika saker. Utmaningar är oftast baserade på den inbyggda spelmekaniken, så all ny mekanik kommer tillåta oss att göra olika utmaningar. Nu när det finns varelser att åka med, till exempel, så kanske vi gör en utmaning där du på begränsad tid ska hoppa på en cyklop och döda ett visst antal fiender under en viss tid. Eller kanske behöver du använda cyklopen för att ta dig igenom en viss typ av fara, område eller något liknande.

Att Playstation 3-exklusiva God of War III lever vidare även efter butikssläppet torde alltså vara en lågoddsare. Asmussen säger också i intervjun att spelet beräknas ta mellan 10 till 20 timmar att ta sig igenom - dryga 10 för hardcore-spelarna medan mindre erfarna casual-spelare kan få slita i nästan dubbla tiden.

24 mars nästa år är det dags. Men redan innan dess släpps #God of War och #God of War II i ett smarrigt dubbelpaket för den som behöver en uppvärmning av monsterslaktande karaktär.

Skicka en rättelse