Badsäsongen är slut och undertecknad hann knapp doppa tårna men i #Underwater Wars är det inte rekreationsplaskande som gäller utan action till sista bubblan. En ny trailer visar att den hemknåpade spelmotorn även hanterar explosioner och förstörelse i torra miljöer bra, nu behöver utvecklare #Biart Studios bara hitta en utgivare till titeln.

[video=4008]

Hehe, trodde först du skulle såga mig för att jag klagade på det men efter man hade läst hela så förstår man sen :) FZ: Kan ni komma med ett svar här? Ni måste göra något åt reklam-filmklipp-för-varje-filmklipp-taktiken, det är EXTREMT frustrerande! För... 04/11 FZ har länge kämpat med att etablera sig som Sveriges motsvarighet till IGN, och målet är att tjäna pengar. Det gör man genom att först attrahera massa "kunder" genom bra service och när de till slut gjort FZ till den dagliga rutinen så bloatar man sönd... 04/11 verkade lite småhäftigt i början men efter att ha kollat lite fler videos om spelet så förstår jag varför ingen riktigt vill sponsra spelet.... föresten, är det bara jag som stör mig på att man måste se VARJE GÅNG 15 sekunder reklamsnutten.... efter 3-5... 04/11 Hmm, ja, varför inte, påminner något om det första Red Faction; men konceptet blev inte speciellt långlivat. 04/11 Vad hade du väntat dig?? Det är ändå PhysX som gör fysikberäkningarna?? :) Dom flesta vet att physx är inte ens nära lika "äkta" som Havok på fysiken. Jag hoppas att havok snart kommer till directx compute aka opencl. Så blir det mycket bättre fysik i... 03/11 Med tanke på att farkosterna i den andra halvan av filmen (undervattensscenerna) snurrar runt och rör sig hur snabbt som helst så tycker jag att all känsla av att det är under vattnet är obefintlig. Man förväntar ju sig en viss tröghet i rörelserna och... 03/11 åh fy bubblan vad tråkigt 03/11 Word. Konstigt egentligen då det är ett hyfsat enkelt knep för att få till den där tryckande känslan av ondska och farligheter som lurar bakom varje vajande sjögräsdunge. Imo enbart X-Com: TFTD som lyckats hitintills dock. Aquanox och andra "descent-und... 03/11 Öh känns som ett ganska värdelöst koncept :) 03/11 Nee BS kan man inte räkna med eftersom man är inomhus fast under vattnet;) Kan ju inte påstå att jag är speciellt intresserad av spelet just nu, men får väl se hur det ser ut när det är klart!;) 03/11
Skicka en rättelse