I senaste numret av ansedda speltidningen Edge (via CVG) säger #Valves Gabe Newell att #Half-Life-spelen slutat skrämma spelarna, och att det är något spelstudion måste göra något åt.

Jag känner att vi tappat förmågan att genuint skrämma spelarna på det sätt jag skulle vilja, och det är något vi behöver tänka på - förutom att också utvidga den emotionella palett vi jobbar med.

Frågan återstår då såklart: vad vore skrämmande för Half-Life-spelarna?

Deras barns död. Att deras egna färdigheter skulle blekna bort.
'

Vidare säger Newell att deras nya projekt inte ska återupprepa tidigare spel, eftersom nya spelupplevelser inte kommer få samma tyngd om de inte också baseras på nya idéer.

Själv tror jag att den allra mest skrämmande frågan för Half-Life-fansen är den om #Half-Life 2: Episode Three och dess släppdatum. När fasen kommer spelet egentligen? Inte i år i alla fall, som det verkar.

Sätt att skrämma med Half Life 3. "Utvecklingen avbruten." 13/05 jag har aldrig i hela mitt liv tyckt half life har varit läskigt jag brukade tita på när min storebror spelade och spela i smyg ibland och jag tyckte inte det var läskigt fasten spelet kom ut samma år jag föddes 1998 HALF LIFE:heart: 12/05 Trevligt! 30/03 Det som skulle skrämma mig mest vore om Gabe Newell inte körde någon brandvägg på sin burk... 30/03 Det som verkligen skulle skrämma mig vore om Valve fick tummen ur och släppte detta inom de närmaste 10-12 åren... då blir jag riktigt rädd. 28/03 Jag är inte förtjust i rena skräckspel. Det får gärna vara lite mysspänning som i tidigare HL2-episoder eller som i FEAR, men inte mer än så. Gärna mysrys och mörka otäcka miljöer men inte ren skräck för mig. :) 28/03 Ravenholm är ju riktigt läskigt tycker jag, i alla fall innan man har lärt sig stället utantill mer eller mindre! 28/03 Självklart ser man skillnad, men det är knappast något imponerande om du jämför med de andra motorerna som finns ute på marknaden. L4D2 ser ju brutalt dåligt utan problem och EP2 lämnar också en hel del att önska. Du kan inte allvarligt påstå att Souce-... 28/03 Ja, Half-Life skräck är psykologisk skräck och inte "Monster som hoppar ut framför dig"-skräck. Fy fasen vad maktlös man känner sig i vissa lägen i spelen. 28/03 Spelar fortfarande HL 2 orginal väldigt ofta. Episoderna kom inte riktigt upp i den klassen även om grafiken i EP2 var ganska upphottad. Om spelet är skrämmande? Handlingen bygger ju på mänsklighetens rädsla att tappa kontrollen över sina liv och man... 28/03
Skicka en rättelse